Het aannemersbedrijf annex timmerwinkel van de heer Boon, gestart in 1867 in Amsterdam, maakte begin 1900 zijn eerste draaideur, van hout natuurlijk. Inmiddels is het bedrijf uitgegroeid tot marktleider en toonaangevend in vele landen, zoals duidelijk werd in de presentatie door de heer Henk Goede, marketing manager. Sinds de eerste draaideur heeft de ontwikkeling niet stilgestaan. De huidige draaideuren zijn van een lichtgewicht constructie van aluminium profielen naar eigen ontwerp en voorzien van de laatste technieken als sensoren e.d. in verband met de veiligheid in gebruik. Vandaar dat ook toegangssystemen in het productenpakket zijn opgenomen die functioneren met eenvoudige pasjes tot en met irisherkenning. Toegangssystemen omvatten de bekende tourniquets maar ook eenpersoonsdraaideuren voor beveiliging van geclassificeerde ruimten en ook bijvoorbeeld juwelierszaken. Dit alles werd duidelijk tijdens reeds genoemde presentatie en de rondgang door het bedrijf en bezichtiging van de showroom. In het bedrijf was opmerkelijk de georganiseerde fabricage van een enkele deur tot heel kleine series: de inbouwmaten kunnen naar wens worden aangepast aan bestaande gebouwen en nieuwbouw. Een draaideur is een deur die altijd open is en tevens altijd gesloten. Dit is de kern van de boodschap van het bedrijf. Men rekent de potentiële klant voor dat door energiebesparing een terugverdientijd tot wel 3 jaar terug te brengen is. Deze 300e activiteit kenmerkte zich door een bijzonder hoge opkomst.  44 leden waren aanwezig.