Omschrijving

Wordt uw volgende blunder uw bedrijf fataal?

Van reputatiemanagement wordt gedacht dat het vooral gaat om “mannetjes maken” in een bedrijf of een gepimpt imago van een bedrijf te geven.
In deze lezing zal de spreker laten zien dat reputatiemanagement niet alleen te maken heeft met het opbouwen van een beeld van een bedrijf voor de buitenwereld, maar dat hieraan ook harde economische en financiële aspecten ten grondslag liggen.

Niet elk risico is een reputatierisico. Daarom zal in het kort worden bekeken wanneer er echt sprake is van reputatieschade. Het gaat hierbij niet in de eerste plaats om operationele risico’s maar vooral om risico’s die de externe waardering of zelf het voortbestaan van de onderneming in gevaar brengt.
Het is dan ook van belang om een duidelijk beeld te hebben wat de buitenwereld van een bedrijf denkt. De hiervoor toegepaste methodiek komt aan de orde.

Aan de hand van een aantal recente voorbeelden (bijvoorbeeld BP en Toyota) wordt behandeld hoe reputatiecrises kunnen worden geanalyseerd en voorkomen.

Let op tweede maandag in september
19.30 zaal open
20.00 lezing
21.00 netwerkborrel
22.00 sluiting

Spreker(s)

Henk Willem Gelderblom

Locatie

Groote Sociëteit Arnhem

Jansbuitensingel 28, 6811 AE Arnhem

Organisator

Regio Gelderland

Naam en contactgegevens voor informatie

Gerard Thomas

gerard.thomas@hetnet.nl

Aanmelden via

Niet nodig