Tijdens een zeer interactieve sessie werden de 24 deelnemers via een drieluik meegenomen in de belevingswereld van de (belangrijkste) klanten.
 
De avond werd ingeleid door Bonnie Williams, die de zaal ondervroeg hoe tevreden ze nou eigenlijk zelf zijn over hun 'sales-resultaten', om vervolgens te achterhalen wat de belangrijkste factoren hierin zijn (houding, vaardigheden en organisatie). Vervolgens nam Jasper van Bochove het stokje over en ging in op de ins-and-outs van klantbeleving en hoe je daarmee mond-tot-mondreclame kunt stimuleren. Hierna zoomde Bonnie in op de diverse rollen die je speelt in een gesprek met de klant, en hoe je deze rollen inzet om beter te kunnen inspelen op de behoeftes van je klant. Tot slot ging Steven Weijers verder in op de houding die men aanneemt in een gesprek. Hoewel we streven naar autonomie, lukt dat niet omdat in een heel korte tijd (12 milliseconden) een beeld van de gesprekspartner wordt bepaald. 
 
Reacties van deelnemers:
* Veel behandeld in weinig tijd!
* Weer even oog voor persoonlijkheid!
* Opfriscursus, en dat is gelukt!
 
We kunnen wederom terugkijken op een zeer geslaagde activiteit, die beloond werd met een 8.4 voor prijs / kwaliteit! 
 

Omschrijving

Als ingenieur ben je dagelijks bezig met het verzinnen van innovatieve oplossingen voor technische
vraagstukken. Je hebt regelmatig klantcontact en daardoor de mogelijkheid om het commerciële resultaat van je organisatie te beïnvloeden. Maar hoe stuur je op commercieel resultaat zonder je integriteit als inhoudelijk expert te verliezen?

In een 3 uur durende workshop ga je met collega-ingenieurs aan de slag om je te verdiepen in de mogelijkheden om vanuit een technisch inhoudelijke functie, toch actief een bijdrage te leveren aan het commerciële succes van je organisatie. We gaan met 3 invalshoeken aan de slag: jouw rol als ingenieur, marketing en verkoop. Je zult zien hoe deze invalshoeken met elkaar samenhangen.

In de workshop ga je je verdiepen in de belevingswereld van je belangrijkste klanten. Vervolgens gaan we in op de mogelijkheden om nieuwe en bestaande klanten te verleiden om meer vraagstukken bij jou en je bedrijf neer te leggen. Als je aan tafel zit met die (potentiële) klant, hoe ga je het maximale uit het gesprek halen zodat je naar huis gaat met een nieuwe klant of opdracht?

Voorbeelden van technische bedrijven zullen in de workshop voorbij komen, maar we werken ook graag met jullie eigen voorbeelden, ervaringen en uitdagingen in de praktijk. Kortom; het wordt een inspirerende en interactieve avond en je gaat met concrete ideeën naar huis die je de volgende dag kunt toepassen!

In deze workshop krijg je concrete inzichten en ideeën over hoe je vanuit jouw rol als beslisser in een technische organisatie het commerciële resultaat kunt verbeteren.

17.00 uur Ontvangst broodjes met koffie en thee
18.00 uur Aanvang workshop
21.00 uur Einde workshop / Aanvang netwerkborrel
22:00 uur Einde

Spreker(s)

Bonnie Williams, Professional Development Mentor, helpt mensen en organisaties om hun enorme potentieel aan te boren. Vanuit haar achtergrond als professionele actrice en regisseur, heeft Bonnie ruim 20 jaar ervaring in het bedrijfsleven als gedragsdeskundige. Haar unieke aanpak combineert creatieve methodieken uit het theater, met haar visie op hoe mensen het beste uit zichzelf kunnen halen.

Jasper van Bochove, Smaakmaker in Groei, is directeur en mede-eigenaar van Caramel. Hij streeft naar groei, het verbinden van mensen en organisaties en het creëren van focus en enthousiasme. Jasper’s hoofddoel is om het potentieel van een bedrijf zichtbaar te maken voor de buitenwereld. Hij heeft een drive tot verbetering, houdt van het concreet bereiken van resultaat, liefst door het meten van succes.

Ir. Steven Weijers, Sales Innovator; consultative selling specialist, E-commerce consultant en adviseur verkoopmanagement. Als technoloog heeft hij meer dan tien jaar internationale ervaring opgedaan in technisch-commerciële functies. Nu begeleidt hij verkooporganisaties op weg naar commercieel succes in het digitale tijdperk.

Locatie

KIVI-gebouw, Prinsessegracht 23 in Den Haag

Organisator

Commercieel Ingenieur

Naam en contactgegevens voor informatie

Ir. Marc Lambriks

marc@lambriks.nl

Link naar The Whole Package

Link naar Caramel Business

Link naar Treestone