Omschrijving

Kivi Niria - Social Media

Binnen het kader van personal branding is social media tegenwoordig niet meer weg te denken. Velen hebben er wel over gehoord, maar weinigen doen er echt hun voordeel mee. Het vooroordeel dat het te veel tijd kost, of alleen maar oninteressant geneuzel over de avonturen van iemand zijn/haar kat gaat komt bijna altijd terug. Deze activiteit heeft twee sprekers die voor eens en voor altijd afrekenen met deze mythes; ze laten de meerwaarde zien van het gebruik van social media en hebben ook enkele boeiende praktijk cases die ze met ons zullen delen.

De eerste spreker is Jelle Drijver van MegaExposure, hij verhuurt zichzelf als creatieve brainstorm partner en helpt ondernemers bij het optimaliseren van hun online positionering en bedrijfsvoering. De tweede spreker is Tim van Waard, bekend van onder andere het Twitter account @klmfan - wat hem een leuke relatie met deze vliegmaatschappij opgeleverd heeft.

Beide sprekers zullen laten zien wat social media precies is, hoe het in gezet kan worden en hoe het toe te passen op jullie persoonlijke cases. Beide sprekers hebben aangegeven dat als er vooraf al bepaalde vragen zijn om dit kenbaar te maken via de mail, dan zijn zij in de gelegenheid om zich er op voor te bereiden. Mailen kan naar utrecht@kiviniria.nl o.v.v. Social Media vragen



Over Jelle Drijver:

Vraag: wat vindt u betrouwbaarder? De kok van restaurant X die u adviseert eens bij hem te komen eten om dat het eten zo lekker is of vrienden en familie die u adviseren om eens bij restaurant X te gaan eten omdat ze er geweest zijn en er heerlijk gegeten hebben?

Hoogst waarschijnlijk hecht u meer waarde aan de mening van uw naasten dan aan die van de kok. Niet zo verwonderlijk want dit geldt voor de meeste mensen. Ontdek onder andere hoe u uw voordeel kunt doen met deze kennis in een lezing van Jelle Drijver.

Met voorbeelden uit de praktijk laat hij u zien hoe andere ondernemers omgaan met social media. Wat zijn de kansen? Wat zijn de bedreigingen? Wat zijn de do's en wat zijn de dont's? Wat zijn de E-tiquette op de verschillende platformen? Hoe maak je contact met bestaande klanten en hoe kom je in beeld bij potentiële klanten?

Jelle daagt u uit om eens na te denken over uiteenlopende mogelijkheden die u nu wellicht nog niet optimaal benut.


Over Tim van Waard:

Tim van Waard (1982) is online consultant gespecialiseerd in social media campagnes, intranet en online kennisdeling. Al bijna de helft van zijn leven is hij bezig met online communicatie en communities. Zo was hij onder andere betrokken bij de grootste trancesite van de wereld (trance.nu) en heeft hij de succesvolle account @klmfan opgericht. Als online communicatiespecialist werkt hij aan de online zichtbaarheid van merken en bedrijven onder meer door middel van social media. Ook werkt hij als communitymanager om de kennisuitwisseling binnen bedrijven te optimaliseren.


19:00 Ontvangst met koffie en thee
19:30 Start activiteit
~21:00 Borrel
22:00 Einde

Spreker(s)

Jelle Drijver - Mega Exposure
Tim van Waard - @klmfan

Locatie

Fort aan de Klop

Organisator

Regio Utrecht

Naam en contactgegevens voor informatie

Roelof Reineman

utrecht@kiviniria.nl

Mega Exposure

@KLM Fan (Twitter)