Omschrijving

Summer Course: Klantgedreven Innovatie met Sociale Media

Vorig jaar is de workshop Klantgedreven Innovatie met Sociale Media gegeven. Wegens de enthousiaste reacties van de deelnemers en omdat deze workshop in een grote behoefte voorziet, is besloten deze workshop te herhalen. Wij hebben er voor gekozen deze workshop in de zomer te geven zodat je dit belangrijke onderwerp de volle aandacht kan geven. Gebruik dus aanstaande zomer om je eens te verdiepen in de uitdagingen van Sociale Media en wat je er mee kan doen in je dagelijks werk.

Heb je een prachtige dienst of product ontwikkeld en zoek je naar mogelijkheden om dit product succesvol in de markt te zetten? Met ā€œklantgedreven innovatietechniekenā€ kun je op een slimme manier je diensten en producten op de markt brengen.

In deze unieke workshop kun je de geheimen van ā€œKlantgedreven Innovatie met Sociale Mediaā€ ontdekken en heb je na afloop een concreet actieplan in handen hoe je Sociale Media kan gebruiken in de verschillende stappen van het innovatieproces. Let wel: het gaat dus niet om marketing met sociale media, maar specifiek om innovatie. Je wordt hierbij begeleid door ervaren innovatiemanagers. In deze workshop ga je dus echt aan de slag met de toekomst van je eigen innovatie.

Bij Klantgedreven Innovatie gaat het erom producten en diensten te ontwikkelen die nauw aansluiten bij de (latente) behoeften van consumenten en bedrijven. Hierdoor worden zij snel omarmd. Alles wat je daarvoor nodig heeft, ontwikkelen we samen tijdens de workshop. Naast deze praktische kant van klantgedreven innovatie, worden diverse methoden en technieken aangereikt waarmee je zelf nieuwe concepten kunt ontwikkelen die specifiek op jouw organisatie zijn toegesneden.

Tijdens deze summer course staan we uitgebreid stil bij de volgende vragen:
- Hoe zorg je ervoor dat de innovaties die je ontwikkelt goed aansluiten bij de behoeften van de doelgroepen die dit interesseert?
- Hoe betrek je de doelgroepen in een vroegtijdig stadium bij jouw innovaties en hoe kun je sociale media hierbij inzetten?
- Hoe kun je sociale media gebruiken om van de klanten uit jouw doelgroep echte ambassadeurs te maken?

Instrumenten die tijdens deze dag aan bod komen zijn onder meer:
- Waarde proposities
- Voice of the Customer
- Blue Ocean Strategy
- Sociale Media

De workshop duurt een dag en is interactief van opzet. Dat betekent dat je aan de slag gaat met cases die voortkomen uit je eigen organisatie.

Spreker(s)

Ir. Martin Jansen MBA en
Ir. Anton Bakker MBA

Locatie

KIVI NIRIA-gebouw

Prinsessegracht 23 ā€¢ 2514 AP Den Haag

Organisator

Bedrijfskunde

Naam en contactgegevens voor informatie

Ir. Anton Bakker MBA M 06 51 20 80 33 E a.bakker@beyondambition.nl of Ir. Martin Jansen MBA M 06 14 25 40 48 E martin@frontendinnovation.nl

a.bakker@beyondambition.nl