Omschrijving

4e (2-daagse) workshop: Strategisch (Key) Account Management - 24 en 25 mei 2012
Als voortzetting op de 1e drie workshops richt deze workshop zich op alle elementen welke organisatorisch en uitvoerend aan de orde zijn om de brede mogelijkheden van de eigen organisatie optimaal te benutten in het commerciële proces.
Daarnaast wordt veel aandacht besteed aan alle aspecten welke betrekking hebben op de veelomvattende beheersfunctie en verantwoordelijkheid die de (Key) Account Manager heeft ten opzicht van de klant en de eigen organisatie.
De belangrijkste onderdelen welke aan de orde komen zijn:
- (Key) account management is er niet zomaar: wat is het, welke redenen en welk doel?
- Wat is de functie van commercie in het kader van (Key) Account Management?
- Welke markt ontwikkelingen zijn aan de orde en waarom is (Key) Account Management zo'n belangrijke functie in een commerciële organisatie?
- Het belang van het customer serving concept.
- Het accountplan: is dit belangrijk?
- De (Key) Account Manager: een duizendpoot?
- Account teams en de bijbehorende organisatorische aspecten.
- De strategische aspecten van (Key) Account Management.
- Netwerken: is dit belangrijk?
- De klantenstrategie op basis van:
o Strategic Key Elements
o Classificatie
o Individuele status / organisatie aspecten
o Positie in de portfolio
- Werken met de klant: de relatie matrix en de DMU
- Het werken met SWOT: verhelderend?
- De commerciële kans bij een account, gerelateerd aan (Key) Account Management.
Deze workshop wordt gedurende 2 dagen gegeven.
Gedurende beide dagen wordt de theorie afgewisseld met praktische invulling, waaronder het vervaardigen van een strategisch account plan.

BIJZONDERHEDEN
De 1e (2-daagse) workshop: Commerciële vaardigheden vond plaats op 2 en 3 februari 2012
De 2e workshop: Presenteren en winnen vond plaats op 22 maart 2012
De 3e workshop: Meer omzet, grotere marges vond plaats op 19 april 2012
De 4e (2-daagse) workshop: Strategisch (Key) Account Management zal plaatsvinden op 24 en 25 mei 2012.

De 4 workshops vormen een leergang, waarbij de 1e 3 workshops gezamenlijk worden afgesloten met het certificaat:Commercial Excellence.

Als voortzetting op de 1e drie workshops zal de 4e workshop worden afgesloten met het certificaat : Key Account Management
De workshops kunnen ook los worden gevolgd. Daarbij volgt geen certificaat.

Locatie

Hotel Eindhoven,

Aalsterweg 322, 5644 RL te Eindhoven

Organisator

Commercieel Ingenieur

Naam en contactgegevens voor informatie

ing. Henk Bergsma, t: 06 2049 2819 of via onderstaand e-mailadres:

hendrikbergsma@cs.com

1e workshop: Commercial Excellence

2e workshop: Presenteren en winnen

3e workshop: Meer omzet, grotere marges