Commercial Excellence; 3e workshop
Omschrijving
3e workshop: Meer omzet, grotere marges - 19 april 2012
Deze workshop is een vervolg op de workshop "commerciële vaardigheden".
Op basis van de daar opgedane commerciële vaardigheden wordt hier de stap gezet naar het beste commerciële rendement.
Hierbij het volgende:
- Welke ontwikkelingen zijn in de markt aan de orde en wat is het gevolg hiervan voor de commerciële invulling?
- De noodzaak en waarde van informatie.
- Is de kwaliteit van de relatie met de klant belangrijk?
- Is de kansbepaling via de DMU of via de voortgang van invloed op mijn succes?
- Met wat voor type klanten hebben we te maken en welke invloed heeft dit op de prijs?
- Wat is onze positie bij de klant? Hier zit een van de belangrijkste prijselementen.
- Wat zoekt de klant en waarvoor wil deze betalen?
- Hoe verkoop ik mijn prijs: 17 praktische tips.
- Het belang van een goed aanbod: welke offertes scoren?
Deze workshop wordt gedurende 1 dag gegeven.
De praktijk en de theorie komen beiden aan de orde.
BIJZONDERHEDEN
De 1e (2-daagse) workshop: Commerciële vaardigheden vond plaats op 2 en 3 februari 2012
De 2e (vervolg) workshop: Presenteren en winnen vond plaats op 22 maart 2012
De 3e workshop: Meer omzet, grotere marges zal plaatsvinden op 19 april 2012
De 4e (2-daagse) workshop: Strategisch (Key) Account Management zal plaatsvinden op 24 en 25 mei 2012.
De 4 workshops vormen een leergang, waarbij de 1e 3 workshops gezamenlijk worden afgesloten met het certificaat:Commercial Excellence.
Als voortzetting op de 1e drie workshops zal de 4e workshop worden afgesloten met het certificaat : Key Account Management
De workshops kunnen ook los worden gevolgd. Daarbij volgt geen certificaat.
Locatie
Aalsterweg 322, 5644 RL te Eindhoven
Organisator
Commercieel Ingenieur
Naam en contactgegevens voor informatie
ing. Henk Bergsma, t: 06 2049 2819 of via onderstaand e-mailadres:
1e workshop: Commercial Excellence
2e workshop: Presenteren en winnen