Commerciële Vaardigheden
Datum 27 november 2009
Locatie Eindhoven
Sprekers
dhr. Bosman
Verslag
Negen deelnemers volgden de workshop commerciële vaardigheden op 27 november j.l.
Diverse facetten voor het opbouwen van een vruchtbare relatie met de opdrachtgever werden op heldere wijze door dhr. Bosman behandeld. Naast de te behandelen onderwerpen was er de nodige ruimte om op specifieke cases van de deelnemers in te gaan, wat erg gewaardeerd werd.
Wegens het grote succes van deze workshop, (gemiddelde waardering een 8) is er een 4e workshop geplanned op 5 februari 2010.
Omschrijving
Hoe kunt u zich voor uw klanten significant onderscheiden? Door het eens anders aan te pakken of door de laagste prijs te bieden ?(en dus veel marge weg te geven). Natuurlijk speelt de prijs een belangrijke rol, maar niet de enige. Waarop is "gunnen" gebaseerd? Op de prijs of op een groot aantal andere zaken en ook de prijs? Als u zich zo briljant kunt onderscheiden dat de klant begrijpt dat u, uw organisatie en uw product of dienst, voor zijn toekomst van groot belang bent, neemt uw kans op succes in business buitengewoon toe. Commercie is gebaseerd op liefde voor het commerciële vak, productkennis, inzicht en interesse in de klant en in de eigen organisatie, samenwerking, vasthoudendheid, creativiteit, stressbestendigheid en doorzettingsvermogen. Het optimaal benutten van de kansen moet echter gebaseerd zijn op een procesgeoriënteerde strategie, zowel bij korte- als lange termijn trajecten.
Deze workshop heeft maar een doel: u de beste mogelijkheden in handen te geven om op korte- en op lange termijn commercieel succes te behalen. Door het praktische en interactieve karakter krijgt u een uitstekend inzicht in de effectiviteit van uw commerciële inspanning. U gaat inzien welke factoren van belang zijn voor het creëren van een significant commercieel onderscheid. Daarnaast krijgt u goed zicht op de structuur van het commerciële proces, zodat u ook de belangrijke momenten daarin herkent. U leert de technieken om de behoefte en belangen van uw klant te leren kennen en hoe u deze kennis kunt aanwenden om een beklijvende en vruchtbare relatie op te bouwen. Ook de aspecten welke aan de orde zijn bij het overtuigen en onderhandelen komen uitgebreid aan de orde. De workshop wordt verzorgd door dhr. Hendrik Bosman. Hij heeft ruime ervaring in de commercie en general management, waaronder als General Manager van Toshiba Benelux. Hij verzorgt vele trainingen en workshops binnen het MKB, de overheid en de BtB omgeving.
09.00 uur Aanvang
12.00 uur Lunch
13.00 uur Vervolg
17.00 uur Einde
De deelnemers ontvangen bij de workshop een informatiemap.
BIJZONDERHEDEN
Maximum aantal deelnemers: 15
Locatie
Hotel Eindhoven, Aalsterweg 322
5644 RL te Eindhoven
Organisator
Commercieel Ingenieur
Naam en contactgegevens voor informatie
Nadere informatie bij ing. Henk Bergsma, t: 06-20492819 of via onderstaand e-mailadres.