Omschrijving

Een intensieve training om uw eigen profilering en propositie te versterken.
Voor zelfstandigen, MKB ondernemers en ingenieurs met ambitie.

Je bent een kei in je vak, een uitstekend ingenieur, maar weet een ander dat? Je bent overtuigd van je eigen kunnen, maar wordt zelden ergens voor gevraagd. Je bent beter dan je collega’s, maar zij krijgen de uitdagende projecten. Goed zijn alleen is niet voldoende om een impact te maken; om de keus van anderen te zijn.

‘Laat je ervaren’ is het credo in de huidige belevingseconomie. Het is de ervaring - de emotie - waar het veelal om draait en minder het product zelf. Dat geldt ook voor mensen; ingenieurs, professionals, leiders, managers, zzp’ers, specialisten, enz.

Je esthetische waarde - ‘look and feel’ - is belangrijk. Hoe jij leeft in de hoofden en harten van anderen is in grote mate bepalend voor je succes en groei. Besef dat veel in je leven direct afhankelijk is van de keuzes van anderen. Een opdracht, nieuw uitdagend project, promotie, waardering, enz. Als je anderen wilt laten weten hoe goed je bent en wat je voor ze kan betekenen moet je zichtbaar zijn; een presentie hebben.

Je Personal Brand is het resultaat van de verhalen die mensen over je horen, als ook de directe en indirecte ervaringen die ze met je hebben gehad.

Personal Branding is het invloed nemen op de keuzes van anderen en gewenste uitkomsten creëren. Dit doe je door je Personal Brand consequent en consistent op een authentieke manier aan anderen te tonen. Het is een raamwerk voor het bouwen van betere relaties met de mensen in je omgeving. Vanuit relaties ontstaan ervaringen en vertrouwen. Vanuit vertrouwen worden keuzes gemaakt. Een Personal Brand is geen optie. Iedereen heeft er een. Of je Personal Brand positief, neutraal of negatief voor je werkt is jouw eigen keuze. Een positief Personal Brand toont je unieke waarde aan een relevante ander.

In de 19e eeuw schreef Ralph Waldo Emerson al; “Insist on yourself, never imitate 

 every great man is unique.”

Bij Personal Branding gaat het om je Identiteit, Imago en Impact.

De deelnemers maken eerst kennis met de vier elementen van Personal Branding. Het inzicht in die elementen maakt het bewustzijn los dat je zelf invloed kunt uitoefenen op je succes door jezelf als merk te gaan zien.

Vervolgens gaan de deelnemers aan het werk met hun eigen Personal Brand.
Hoe ziet mijn Personal Brand er nu uit; werkt het positief, neutraal of negatief voor me?
Wat is mijn gewenste, maar authentieke, Personal Brand, zodat het binnen een relevante doelgroep positief voor me werkt?
Hoe toon ik mijzelf en laat ik me ervaren; welke feedback ontvang ik van mijn omgeving?
Hoe volg ik de ontwikkelingen om mij heen en innoveer ik mijzelf?

De deelnemers worden zich bewust van de impact die ze nu maken en maken een begin met de definiëring van hun eigen Personal Brand.

De training wordt onderbroken door koffie/theepauzes en lunch. Na de training is er nog gelegenheid tot napraten tijdens de borrel na afloop (tot 17.00 uur).

Spreker(s)

Marc Ph. Van Gelder van Maxeff Executive Coaching & Advies (zie verder www.maxeff.nl) verzorgt deze workshop.

BIJZONDERHEDEN
Het aantal deelnemers is minimaal 8 en maximaal 16.

Locatie

KIVI NIRIA gebouw, Prinsessegracht 23

2514 AP Den Haag

Organisator

Commercieel Ingenieur

Naam en contactgegevens voor informatie

Nadere informatie bij Bon Uijting, tel.: 06-50737395 of via onderstaand e-mailadres.

bon@entretech.eu

www.maxeff.nl