Service Design betekent letterlijk het ontwerpen van diensten, binnen HaskoningDHV wordt Service Design als enabler gebruikt voor de digitale transitie. Op drie vlakken wordt deze transitie ingezet; de digitale manier van werken, het digitaliseren en automatiseren van repeterend werk en het aanbieden van digitale diensten aan klanten met nieuwe business modellen. Samen met o.a. data-analisten, ux designers, domeinexperts en natuurlijk de klanten worden in co-creatie nieuwe proposities in de transitie ontworpen. Verschillende tools en methoden worden toegepast en geïmplementeerd middels een innovatiefunnel en improvement sprints.

Roos Tigchelaar heeft ervaring opgedaan bij o.a. het lectoraat co-design van de HU (design researcher), bij ING bank (service design), en werkt momenteel bij Royal HaskoningDHV als service designer, afd. Innovatie en digital services. Deze lezing zal zich richten op de rol van service design in de (digitale) transformatie, met casuïstiek van de tools, methoden en experimenteren toegepast binnen Royal HaskoningDHV. Roos vertelt over de bijbehorende learnings, de mislukkingen, de successen, en over zichzelf, hoe ze, via Denemarken, weer in de Nederlandse ontwerpwereld landde. 

Mogelijkheid om gezamenlijk te dineren op eigen kosten (1 gang diner voor 20 euro incl. twee drankjes), geef dit minimaal drie dagen van te voren op bij uw aanmelding, incl. eventuele allergieën of voorkeuren.

LET OP: Wanneer u ook deelneemt aan het diner, neem dan alstublieft € 20,- contant mee. Er kan niet gepind worden!

Heeft u zich aangemeld en bent u plotseling toch verhinderd? Meld u zich dan a.u.b. af via de link in uw bevestigingsmail of door te mailen naar io@kivi.nl. Wanneer u zich later dan 24 uur van te voren afmeldt, en u heeft zich opgegeven voor het diner, dan worden de diner kosten in rekening gebracht.