Omschrijving

In de wereld van dienstinnovatie is Service Design inmiddels een bekend fenomeen. Bij Service Design gaat het erom diensten zo te ontwerpen dat er meerwaarde wordt gecreëerd voor zowel gebruikers als stakeholders. Maar het werkveld is tegelijkertijd nog volop in ontwikkeling en de opgedane kennis nog niet wijd verspreid. Om die reden is de afgelopen drie jaar onderzoek gedaan naar de toepassing van Service Design in het Nederlandse bedrijfsleven; in het kader van het programma 'Innovation in Services, Service Design in de praktijk' hebben Service Design-bureaus uit de noordelijke Randstad een aantal projecten uitgevoerd. Deze projecten concentreerden zich op de dienstverlening rondom station Utrecht Centraal, dat momenteel verbouwd wordt.

In het programma werkte Hogeschool Utrecht samen met de volgende partners: DesignThinkers, Edenspiekermann, Bureau H2O, Movares, Prorail, Scope Design & Strategy, Service Design Netwerk, STBY, Taskforce Innovatie Regio Utrecht, TU Delft en 31Volts. Het programma werd mogelijk gemaakt door subsidie in het kader van het economisch stimuleringsprogramma 'Pieken in de Delta' van het ministerie van Economische Zaken, de gemeente Utrecht en de provincie Utrecht.

Voor wie?
• mkb-bedrijven uit de creatieve sector die met Service Design aan de slag willen of dat al zijn en die behoefte hebben aan een breed en krachtig netwerk;
• mkb-bedrijven uit de zakelijke dienstverlening die kansen zien in Service Design binnen hun dienstverlening;
• bedrijven in een variëteit van sectoren die geïnteresseerd zijn om Service Design toe te passen in hun innovatieproces;
• overige geïnteresseerden.

Wat kunt u verwachten?
• een inspirerende kennismaking met het programma 'Innovation in Services, Service Design in de praktijk' en het belang ervan voor de toekomst van Service Design in Nederland;
• een leerzaam kijkje in de keuken van enkele Service Design-projecten: de aanpak, de ervaringen én de leerpunten;
• toonaangevende sprekers uit het werkveld die u een breder perspectief bieden op Service Design;
• de officiële presentatie van de publicatie 'Service Design; inzichten uit negen praktijkvoorbeelden', die naar aanleiding van het programma is samengesteld;
• interessante ontmoetingen met een grote groep collega’s;
• en ... na afloop (kosteloos) een eigen exemplaar van de publicatie.

Locatie

Hogeschool Utrecht, Faculteit Natuur & Techniek

Oudenoord 700, Utrecht

Organisator

Industrieel Ontwerpen

Hogeschool Utrecht

Naam en contactgegevens voor informatie

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Andy Wagenaar, t 06 - 45 89 63 97 of via onderstaand e-mailadres

andy.wagenaar@hu.nl

Aanmeldsite Kennisconferentie website

Uitnodiging

Aanmelden via

Inschrijven kan tot en met 13 mei a.s. via de aanmeldsite (zie boven). Wij adviseren u om eerst via de menubalk boven aan de homepage het programma, de lezingen en de sprekers te bekijken en u pas daarna aan te melden.