®60: Service Design in de Praktijk
Omschrijving
Service Design in de Praktijk
Het programma ‘Innoveren in Dienstverlening, Service Design in de praktijk’ betreft een driejarig onderzoek van Hogeschool Utrecht, TU Delft en tien partners naar de toepassing van service design in het Nederlandse bedrijfsleven.
Je weg vinden op perrons, het in- en uitstappen verbeteren, ziekenhuisgastvrijheid vergroten en de meest effectieve inrichting van het toekomstige HU-plein in het Utrecht Science Park (De Uithof). Dat zijn enkele van de projecten die servicedesign-bureaus uit de noordelijke Randstad uitvoerden op het gebied van dienstverlening rondom Utrecht Centraal Station. De projecten werden gevolgd door Hogeschool Utrecht en TU Delft, om te onderzoeken hoe service design wordt toegepast en wat het kan opleveren voor dienstverleners.
In deze presentatie zullen een aantal van deze projecten de revue passeren. Ook zullen we ingaan op de geleerde lessen, en bespreken hoe deze relevant zijn voor industrieel ontwerpers. Deelnemers ontvangen kosteloos het boek Service Design, inzichten uit negen praktijkvoorbeelden.
(In dit onderzoeksprogramma werken de volgende partners met elkaar samen: Taskforce Innovatie Regio Utrecht, Hogeschool Utrecht, Movares, ProRail, Design Thinkers, Edenspiekermann, Bureau H2O, Scope Design & Strategy, Service Design Netwerk, STBY, TU Delft en 31Volts. Het programma werd mogelijk gemaakt door subsidie in het kader van het economisch stimuleringsprogramma ‘Pieken in de Delta’ van het ministerie van Economische Zaken, de gemeente Utrecht en de provincie Utrecht.)
18:00 Diner
19:30 Lezing en discussie
21:00 Informele borrel
Spreker(s)
Dr.ir. Remko van der Lugt is lector Co-Design bij de Hogeschool Utrecht en bestuurslid van de Afdeling IO van KIVI NIRIA.
Locatie
Poort van Kleef, Mariaplaats 7, 3511 LH Utrecht
N.B.: Ingang is bij Restaurant Carré
Organisator
Industrieel Ontwerpen
Naam en contactgegevens voor informatie
Nadere informatie via onderstaand e-mailadres.