Omschrijving

Social media zijn overal. Begonnen Hives, Facebook en Twitter als een aanvulling op ons sociale leven, vandaag de dag zijn ook bedrijven alomtegenwoordig op sociale netwerken. De virtuele lijn tussen werk en privé vervaagt en het aantal toepassingsgebieden wordt groter en groter. Maar hoe werkt het? Wat kun je met social media allemaal bereiken? Hoe kun je zorgen voor een goede balans tussen transparantie en bescherming van privacy? Hoe kunnen social media optimaal worden ingezet voor marketingdoeleinden en klantenservice?

Op deze lezingavond geven we een breed overzicht van toepassingen van social media voor persoonlijk gebruik en voor bedrijfsdoeleinden.

Wie het vandaag heeft over 'sociale media', noemt daarbij vooral Twitter, Facebook en LinkedIn. Er is echter meer dan dat. Rob Coers geeft een overzicht van de vele mogelijkheden die andere 'sociale diensten' ons te bieden hebben. Het door Rob ontwikkelde online leeprogramma 23 Dingen, zette velen aan om kennis en ervaring op te doen met sociale media.

Robert Vos vertelt over zijn interesse voor nieuwe media, zijn zoektocht naar kennis voor zijn werk, zijn manier van profileren en naam maken door kennis te delen en discussies te volgen en privé meer nog om in contact te blijven met mensen die hij niet dagelijks ziet.

Ferdinand Knol heeft de MBA module Business Process and Technology gevolgd en richtte zich daarin gericht op het snel vinden van de juiste en beschikbare kennis binnen de organisatie voor het oplossen van problemen bij onze klanten. Daarbij bekijkt hij welke rol sociale media daarin kunnen spelen. De idee erachter is dat door het snel vinden van de juiste personen de kans dat de opdracht bij een klant wordt binnengehaald omhoog gaat.

Christian Elferink, Sales 2.0 Manager bij NEXOR, geeft zijn visie op de wijze waarop bedrijven Social Media zouden kunnen gebruiken om klanten aan je te binden en nieuwe kanalen en prospects te vinden.

17.30 Ontvangst
18.30 Opening door dagvoorzitter Willem van der Kamp
18.40 Inleiding in social media - Rob Coers, Web2.0 expert en trainer
19.15 Profileren kun je leren - Robert Vos, autodidact
19.45 Social media als kennisbank - Ferdinand Knol, Capgemini
20.15 Klantenbinding en Sales via Social Networking - Christian Elferink, Sales 2.0 Manager bij Nexor
20.45 Discussie
21.00 Afsluitende borrel.

Broodjes bestellen voor bij ontvangst niet meer mogelijk.

Spreker(s)

Rob Coers (1962) is werkzaam als docent op het gebied van internet toepassingen. Hij is al sinds het ontstaan van het web gefascineerd door de ontwikkeling ervan en welke invloed het heeft op mensen en organisaties. Rob is directeur van Coers Internet Trainingen en werkt vanuit Geldrop.

Ferdinand Knol is na zijn studie chemie in Groningen de IT ingegaan bij BeaNet / Datatraffic als software engineer. Een aantal jaren heeft hij gewerkt in de marketing research bij IRI Inc voor retail en voedselfabrikanten en heeft vervolgens de overstap naar de telecommunicatie gemaakt en 12 jaar gewerkt bij BT GS. Daarbij heeft hij zich de laatste jaren bezig gehouden met Unified Communications. Op dit moment is hij een jaar werkzaam voor Capgemini en houd zich o.a. bezig met Het Nieuwe Werken met zaken als mobiliteit, bring your own.

Christian Elferink heeft een aantal jaren een eigen bedrijf op het gebied van Crossmedia Design & Development gerund, waar hij voor klanten onder andere marketing web-solutions heeft ontwikkeld. Met het volwassen worden van social media, is Christian gevraagd is om zijn activiteiten binnen NEXOR voort te zetten.

Locatie

KIVI NIRIA, Prinsessegracht 23, 2514 AP Den Haag

Organisator

Telecommunicatie

Naam en contactgegevens voor informatie

Nadere informatie bij ir. W.J. van der Kamp via onderstaand e-mailadres.

w.vdkamp@kadatec.eu

leerprogramma 23 dingen - Rob Coers

website van Rob Coers

KBenP

Nexor B.V.