Omschrijving

1e (2-daagse) workshop: Commerciële vaardigheden - 2 en 3 februari 2012
Voor het realiseren van een commerciële doelstelling op de beste (en meest profijtelijke) manier is de juiste instelling en houding gedurende het commerciële proces een voorwaarde voor succes.
Zelfs daar waar de prijs de boventoon voert is de relatie met klanten een key element voor continuïteit van de business.
In deze workshop gaat het om de praktijk: het succesvol realiseren van het commerciële doel.
De belangrijkste onderwerpen:
- Wat is de essentie en fasering van een commercieel proces?
- Hoe kan ik de kans op succes voor het behalen van mijn commerciële doelstelling aanzienlijk vergroten?
- Wat vindt de klant belangrijk? Gaat het alleen om de duidelijke behoefte of is er meer?
Waarom zou een klant kiezen voor mijn product of dienst?
- Hoe ziet de beslissingsstructuur bij een klant er uit en hoe speel ik hier op in?
- Waarin en waarmee kan ik ten opzichte van mijn concurrenten een voor de klant significant onderscheid creëren?
- Welke elementen spelen een rol als het gaat om de benadering van de klant?
Wat zijn hierbij de belangrijkste technieken?
- Wat zijn de verrassende aspecten van communicatie?
- Cold canvas: een hot item!
- Overtuigen en onderhandelen: de weg naar succes!
Deze workshop wordt gedurende 2 dagen gegeven.
1e dag: vaardigheden en de theorie welke daaraan te grondslag ligt.
2e dag: praktische uitvoering.

BIJZONDERHEDEN
De 1e (2-daagse) workshop: Commerciële vaardigheden vond plaats op 2 en 3 februari 2012
De 2e workshop: Presenteren en winnen zal plaatsvinden op 22 maart 2012
De 3e workshop: Meer omzet, grotere marges zal plaatsvinden op 19 april 2012
De 4e (2-daagse) workshop: Strategisch (Key) Account Management zal plaatsvinden op 24 en 25 mei 2012.

De 4 workshops vormen een leergang, waarbij de eerste 3 workshops gezamenlijk worden afgesloten met het certificaat:Commercial Excellence.

Als voortzetting op de eerste drie workshops zal de 4e workshop worden afgesloten met het certificaat: Key Account Management.

De workshops kunnen ook los worden gevolgd. Daarbij volgt geen certificaat.

Onderaan deze pagina kunt u de andere workshops aanklikken.

Locatie

Hotel Eindhoven,

Aalsterweg 322, 5644 RL te Eindhoven

Organisator

Commercieel Ingenieur

Naam en contactgegevens voor informatie

ing. Henk Bergsma, t: 06 2049 2819 of via onderstaand e-mailadres:

hendrikbergsma@cs.com

2e workshop: Presenteren en winnen

3e workshop: Meer omzet, grotere marges

4e workshop: Strategisch (Key) Account Management