Strategisch Key Account Management
Omschrijving
DEZE ACTIVITEIT VINDT GEWOON DOORGANG.
Introductie
De ontwikkelingen in de markt vragen om verandering van een meer product georiënteerde opstelling en strategie naar een “solutions strategy” gekoppeld aan een value strategy", appellerend aan de mogelijkheden welke een organisatie kan bieden en de waarde welke een organisatie kan hebben als “strategic partner” in een nationale of internationale setting.
Strategisch Key Account Management ondersteunt dit.
Doelgroep
(Key) account managers, sales managers, commercieel directeuren.
De trainer
De workshop wordt verzorgd i.s.m. dhr. Hendrik Bosman van BMPA. Dhr. Bosman heeft ruime ervaring in de commercie en general management, waaronder als General Manager van Toshiba. Hij verzorgt vele trainingen binnen het MKB en overheid.
Opzet workshop
De workshop bestaat uit een 3-tal oriëntaties die worden afgewisseld met praktisch uitvoerbare cases.
1 Interne oriëntatie (opzet, organisatie):
• Waarom account management op het gewenste niveau? De argumenten voor de werkwijze moeten duidelijk zijn, geaccepteerd worden en uitvoerbaar zijn.
2 Persoonlijke oriëntatie:
• Van commerciële product oriëntatie naar strategisch oriëntatie.
• De persoonlijke waarde en cruciale rol in het strategische verkoopproces.
• De kunst van het netwerken op strategisch niveau.
• Hoe leer ik op strategisch niveau de behoefte van mijn klant kennen?
• De persoonlijke groei, denken en functioneren op strategisch niveau.
3 Klant georiënteerde oriëntatie:
• De relatie met de klant, als je je klanten kent, weet je je prioriteiten.
• De relatie met de klant moet in lijn liggen met de commerciële potentie.
• De positie in de inkoopportfolio van de klant.
• Het evenwicht tussen klant en leverancier.
• Klantenbehoefte, het doordringen in het 2e behoefte niveau.
• Account management, de basis principes.
• De commerciële kansbepaling.
• Wie zijn de gesprekspartners en de DMU bepaling.
• Samenwerken en continuïteit: de ultieme doelstelling.
09.00 - 12.00 uur Ochtend gedeelte
12.00 - 13.00 uur Lunch (inbegrepen in de deelnamekosten)
13.00 - 17.00 uur Middag gedeelte
Spreker(s)
De workshop wordt verzorgd door dhr. Hendrik Bosman. Hij heeft ruime ervaring in de commercie en general management, waaronder als General Manager van Toshiba Benelux. Hij verzorgt vele trainingen en workshops binnen het MKB de overheid en de BtB omgeving.
BIJZONDERHEDEN
De deelnemers ontvangen bij de workshop een informatiemap.
Minimum aantal deelnemers: 10, maximum aantal: 20.
Locatie
Hotel Eindhoven, Aalsterweg 322,
5644 RL Eindhoven
Organisator
Commercieel Ingenieur
Naam en contactgegevens voor informatie
Nadere informatie bij ing. Henk Bergsma, tel.: 06 204 92 819 of via onderstaand e-mailadres.