Maximaliseren inzetbaarheid schepen
Omschrijving
Maximaliseren van inzetbaarheid en performance van schepen in operationele fase.
Tijdens het ontwerp van schepen en offshore platforms wordt er veel aandacht besteed aan het gedrag van het schip in golven, en hoe dit zich uit in ontwerpbelastingen, versnellingen, comfort en uiteindelijke inzetbaarheid en performance. Tools als scheepsbewegingenprogramma's, weerstand- en powering software, FE-software en Monte Carlo simulaties behoren tot de toolbox van de ontwerper. Dezelfde tools worden vaak ook nog gebruikt tijdens de engineering-fase van een speciaal zware lading transport of een hijsoperatie op zee.
Tijdens de lezing zal worden ingegaan op het gebruik van dit soort tools aan boord van schepen als een objectieve beslissingsondersteuning voor de bemanning. Door een combinatie van meten, simuleren en voorspellen wordt er een beter inzicht gecreeerd in de situatie waar het schip zich in bevindt, en hoe deze eventueel valt te optimaliseren.
Er zullen praktijkvoorbeelden worden getoond van maximaal gebruik van weather windows, optimale timing van een liftoperatie, veilige snelheid ter voorkoming van schade aan breakwaters, reductie van vermoeiingsschade en performance monitoring voor een serie zusterschepen.
19.30 uur Koffie
20.00 uur Aanvang voordrachten
Spreker(s)
Leon Adegeest
Locatie
'Faculty Room', Gebouw van W&S, Mekelweg 2, Delft
(Door hoofdingang langs collegezalen einde links)
Organisator
Maritieme Techniek
Naam en contactgegevens voor informatie
Nadere informatie bij Erik de Ridder via onderstaand e-mailadres.