Een project heeft de volgende definitie: het heeft een kop en een staart. Zo heeft ook het duurzaamheidstraject een begin en een einde. Dit betekent niet dat we ophouden met duurzaamheid, maar dat we in een nieuw hoofdstuk zijn beland waarbij we gaan kijken hoe we de rol van duurzaamheid in gaan vullen. We ronden het strategietraject af en we kijken al lichtjes over de rand naar de uitrol hiervan.
We begonnen ons traject in 2017 met de opbouw van de urgentie. Na die fase liepen al verschillende projecten die bewust of onbewust de duurzaamheid van onze werkzaamheden verbeterde. Vanwege deze projecten moesten we onszelf een aantal vragen stellen om een duidelijke strategie te vormen. Wat doen we nou eigenlijk? Hoe vertaalt dit zich naar een betere toekomst? Wat vinden we hiervan?
Uitkomst van de interne strategiesessies
Dit soort vragen werden besproken tijdens en rondom de sessies. De deelnemers vertegenwoordigen de directie, inkoop, HR, ICT, distributie, marketing, productspecialisten enzovoorts. Een diverse groep met verschillende belangen vanuit hun functies, afdelingen en persoonlijke visies. Lees verder