Digital Story Telling en Social Media
Omschrijving
De lezing zal gaan over ‘Digital Story Telling en Social Media”’: hoe nieuwe technieken en een veranderende rol van het publiek, een nieuwe vorm van verhalen vertellen mogelijk maakt. En hoe die nieuwe vorm ons weer terugkeert naar de essentie van een goed verhaal vertellen: persoonlijk en uniek, in een open dialoog met participerend publiek. Met veel inhoudelijke en technologische voorbeelden (van camera techniek, tot inzet social en online media), en een eerlijke uiteenzetting van voordelen, nadelen en valkuilen.'
Storytelling is booming. Als begrip, als way of life, als cash machine voor adverteerders en broadcasters. We think Story, we are Social. Iedereen heeft het erover, sommigen met een extra woord ervoor geplakt (transmedia storytelling, visual storytelling, digital storytelling), anderen gebruiken het als losse kreet (‘een stukje storytelling in de marketing mix’), maar bijna niemand levert er uitleg bij.
In 2012 heeft de spreker Martijn Winkler VERTOV opgericht. VERTOV is een zusterbureau van Coebergh Communicatie & PR, gespecialiseerd in digital storytelling & social media. Ons werk is erop gericht doelgroepen te verbinden met merken via online verhalen die aanspreken en relevant zijn. Wij produceren creatieve content voor online en social kanalen en verzorgen hands-on social media strategie, waarbij goede storytelling altijd centraal staat. We werken ook vaak in samenwerking met social media- of reclamebureaus, en uiteraard in nauwe samenwerking met PR strategie van Coebergh.
Ons werk won diverse internationale prijzen, waaronder Silver Dolphin in Cannes, de Gold SABRE Award in London en de Beste Social Media Award in Amsterdam, en bereikt wereldwijd miljoenen mensen.
Spreker(s)
Martijn Winkler (1978) is founding partner en creative director van VERTOV, specialist in digital storytelling en social media. Van oorsprong een regisseur van films en televisieseries, richtte Martijn zich al gauw op de toegevoegde waarde van online en social. Hoe maken we verhalen voor een publiek dat niet meer passief toekijkt, maar deel wil worden van het verhaal? Hoe zetten we social media op een relevante en waardevolle manier in? Martijn is tevens voorzitter van de Dutch Directors Guild, auteur bij Frankwatching.com en gastdocent op de UvA en de Nederlandse Filmacademie.
Locatie
Cultureel & Vergader Centrum H.F. Witte
Organisator
Regio Utrecht
Naam en contactgegevens voor informatie
ir. J. ( Jaap) Vogelaar