Omschrijving

Tussen stations Leidsche Rijn en Utrecht Centraal wordt door ProRail en de aannemer BAM Infra over een lengte van bijna 2 km het aantal sporen uitgebreid. Eén van de huzarenstukken is de bouw van een nieuwe spoorbrug over het Amsterdam Rijnkanaal. Deze brug komt tussen de huidige spoorbrug en de Hogeweidebrug in te liggen. In april 2017 is de nieuwe brug in zes onderdelen met boten naar een bouwterrein aan de westkant van het Amsterdam-Rijnkanaal gevaren. Op deze bouwplaats worden de zes delen aan elkaar gelast. Het resultaat: een gevaarte van drieduizend ton dat in november 2017 met pontons tussen de twee bestaande bruggen wordt geschoven.

Op donderdag 26 oktober nodigen de aannemer BAM Infra en ProRail ons uit om de werkzaamheden van dicht bij te bekijken.

Het programma
Na ontvangst met koffie en thee wordt er door BAM en ProRail een presentatie geven over het gehele project. Na de presentatie zullen wij een bezoek brengen aan de bouwplaats van de nieuwe spoorbrug. Daarbij kunnen we het gevaarte van drieduizend ton van dichtbij bekijken. De interes-sante middag wordt afgesloten met een borrel in het projectkantoor.

Aanvullende info
Tijdens dit bezoek zullen wij een bouwplaats bezoeken, daardoor is deze excursie minder geschikt voor mensen die slecht ter been zijn. Zorg dat u een goede jas en/of regenkleding meeneemt. Verzoek is geen los zittende kleding zoals een rok of jurk te dragen. ProRail/BAM Infra zullen zorgen voor veiligheidsschoenen, signaalvest en een helm.

Eenvoudig bereikbaar
• Trein: loopafstand Station Utrecht Leidsche Rijn
• Bus: 38 en 138 (halte Utrecht, Thoriumweg)
• Auto: parkeren in parkeervakken Radonweg of langs Reactorweg. Indien deze vol zijn, kunt u ook parkeren op het parkeerterrein van het voormalige AC-restaurant aan het einde van de Reactorweg.

Locatie

Projectkantoor BAM Infra UtARK

Organisator

Regio Utrecht

Naam en contactgegevens voor informatie

Patrick Timmermans

patrick.timmermans@prorail.nl

Informatiefolder Spooruitbreiding

Video: