De plantmanager Javier Alvares heet alle gasten van harte welkom en begint met de veiligheidsinstructies, die op deze locatie van kracht zijn.

De heer Alvares is ‘pas’ acht maanden werkzaam bij DresserRand en wil de groep deelgenoot maken van de maatregelen die hij zo al getroffen heeft en de effecten van die maatregelen.

Om te beginnen toont hij een promotie film waarin Dresser Rand zichzelf voorstelt. Werkelijk een ‘eye opener’ te horen en zien, dat dit bedrijf wereldwijd zo groot is. Hier in Spijkenisse is een onderhoudswerkplaats waar alle klanten bedient worden (zelfs als het geen DR materiaal is).

Juist die bedienen van ‘alle klanten’ brengt al een probleem met zich mee, omdat de kwaliteitsstandaard voor de petrochemie en die van een (vaak door de heer Alvares) aangehaalde Spaanse olijvenboer, sterk uiteen lopen. Het blijkt niet doenlijk om op het gebied van kwaliteit verschillende standaarden aan te houden, vandaar dat alle equipment met dezelfde zorg en aandacht behandeld wordt.

De heer Alvares vertelt in zijn presentatie over een groot aantal veranderingen en verbeteringen die hij de afgelopen acht maanden mede dankzij de uitstekende medewerking van zijn staf, heeft kunnen doorvoeren. Tijdens de presentatie ontstaat regelmatig een dialoog waarbij details verder worden uitgewerkt.

Na een uitstekende ‘broodmaaltijd’ (die bestond uit een keur van buitengewoon smakelijke kleine warme gerechten) werd een bezoek aan de werkplaats gebracht waar de deelnemers kunnen zien dat het vertoonde tijdens de theorie ook in de praktijk klopt. De mensen van DR waren trots hun vakkundigheid van hun bedrijf te laten zien en zeer open over alles wat er verbetert zou kunnen worden.

Als er een minpuntje genoemd moet worden, dan is het dat programma omdat het zo deksels interessant was volledig uit de tijd liep.

Omschrijving

Dresser-Rand BV te Spijkenisse is onderdeel van Dresser-Rand en biedt een volledig pakket aan Rotating Equipment reparatiediensten. De werkzaamheden omvatten o.a. grote revisies en retrofits van stoomturbines, compressoren en gas expanders. Ook Revamps van zuigercompressoren behoren tot het pakket. Zie hieronder een overzicht van alle activiteiten.

Revisies
Reparaties
Onderhoud
Revamps
Field Services
Engineering
Retrofitting
Control System engineering en Upgrades
Fabricage van reserveonderdelen
Fabricage van bladen

Om de bestaande en nieuwe processen efficiënter te doen verlopen zijn er verschillende LEAN campagnes opgestart waarbij de nadruk op de Repair Shop is gelegd. Ook zijn er specifieke administratieve bedrijfsprocessen aangepast of in gang gezet om de kwaliteit van het eindproduct te garanderen en te borgen. Het gaat hierbij om het gehele proces vanaf de aanvraag van diensten van de klant tot en met het geleverde product.

16.30 – 17.00 uur Ontvangst Dresser-Rand Spijkenisse
17.00 – 17.45 uur Bedrijfspresentatie Dresser-Rand
17.45 – 18.15 uur Pauze
18.15 – 19.30 uur Bezoek aan de werkplaats en inzicht in processen.
19.45 – 20.15 uur Afsluiting

Er wordt door Dresser-Rand een broodmaaltijd aangeboden.

Tijdens het bezoek zal onder meer een bezoek worden gebracht aan de werkplaats waar de werkzaamheden worden uitgevoerd. Indien mogelijk veiligheidsschoenen en -bril meenemen.

Max. 30 deelnemers.
Er is ruime parkeergelegenheid.

Locatie

Dresser-Rand BV

Laanweg 12, 3200 AB Spijkenisse

Organisator

Maintenance

Naam en contactgegevens voor informatie

Javier Alvarez, telefoon 06-31693251

jfalvarez@dresser-rand.com

Dresser-Rand