Omschrijving

De meeste bedrijven zijn overtuigd van de noodzaak tot innoveren. In crisistijd is dat extra belangrijk, om concurrenten voor te blijven en te overleven. Als klanten weglopen omdat zij elders een beter aanbod vinden, dan is het tijd voor actie. Maar succesvol innoveren is moeilijk. De vragen waar bedrijven tegenaan lopen zijn onder meer:

* hoe achterhalen we de werkelijke wensen en behoeften van de klant?
* op welke manier kunnen we voldoende draagvlak creëren binnen de organisatie?
* hoe kunnen we de levensvatbaarheid van een concept snel toetsen?

De voordelen van succesvol innoveren zijn zo groot dat het de moeite waard is een antwoord te vinden op deze vragen. De voordelen zijn onder meer:

* de mogelijkheid klanten zodanig te binden dat zij nergens anders meer naartoe willen
* de kans de winstgevendheid substantieel te vergroten
* uitzicht op een groter marktaandeel

In deze master class krijgen de deelnemers handvatten om de problemen die succesvolle innovatie belemmeren te tackelen. Tijdens de sessie komen onder meer de volgende onderwerpen aan bod:

* manieren om gestructureerd behoeftes van de klant te onderzoeken
* methodes om concepten bij klanten te toetsen
* verdienmodellen om innovaties financieel succesvol te maken

Tijdens de master class is er veel ruimte voor inbreng uit de eigen praktijk. De deelnemers toetsen de aangereikte tools aan situaties waar zij tegenaan lopen. De trainers en andere deelnemers kunnen meedenken en tips geven. Dit helpt om het veelvoorkomende verschijnsel van de blinde vlek aan te pakken.

P.S. Via omderstaande link is de infographic beter te bekijken.

Minimaal aantal deelnemers: 12
Maximum aantal deelnemers: 20

Spreker(s)

Ir. Martin Jansen MBA
Ir. Anton Bakker MBA

Locatie

High-tech ondernemerscentrum YES!Delft (TU Delft)

Molengraaffsingel 12 • 2629 JD Delft

Organisator

Bedrijfskunde

Naam en contactgegevens voor informatie

Anton Bakker 06 51 20 80 33

a.bakker@beyondambition.nl

Ir. Martin Jansen MBA

Ir. Anton Bakker MBA

Infographic High-Impact Innovatie