Omschrijving

Maak impact in de markt met uw eigen innovatie! Schrijf en initieer uw eigen actieplan voor een succesvolle klantbenadering met sociale media onder leiding van ervaren innovatiemanagers.

Heeft u een prachtig product ontwikkeld en zoekt u naar extra mogelijkheden om dit product op succesvolle wijze in de markt te zetten? Met “klantgedreven innovatietechnieken” kunt u slimme concepten succesvol naar de markt brengen.

In deze unieke workshop, exclusief voor leden van KIVI NIRIA kunt u de geheimen van “Klantgedreven Innovatie met Sociale Media” ontdekken en heeft u na afloop een concreet actieplan in handen om uw eigen innovatie ook succesvol in de markt te kunnen zetten.

Waar gaat het om? Bij Klantgedreven Innovatie gaat het erom om producten en diensten te ontwikkelen die nauw aansluiten bij de (latente) wensen en behoeften van consumenten en bedrijven. Hierdoor worden zij snel geaccepteerd. Alles wat u daarvoor nodig heeft, ontwikkelen we samen tijdens de workshop. Naast deze praktische kant van klantgedreven innovatie, worden diverse methoden en technieken aangereikt waarmee u zelf nieuwe concepten kunt ontwikkelen welke specifiek op uw organisatie zijn toegesneden.

De primaire insteek van deze workshop is om de impact van uw innovaties te vergroten. Om te voorkomen dat uw inspanningen onderin een la komen te liggen, staan we uitgebreid stil bij de volgende vragen:

- Hoe bepaalt u de levensvatbaarheid van uw innovaties in een vroegtijdig stadium?
- Welke doelgroepen passen het beste bij uw innovaties?
- Hoe kun je sociale media effectief hiervoor inzetten?
- Hoe zorgt u er voor dat de innovaties die u ontwikkelt goed aansluiten bij de wensen en behoeften van de doelgroepen?
- Hoe betrekt u de doelgroepen in een vroegtijdig stadium bij uw innovaties en hoe kunt u sociale media hierbij inzetten?
- Hoe maakt u inzichtelijk wat de werkelijke wensen en behoeften zijn van uw doelgroepen?
- Hoe maakt u van uw doelgroepen echte ambassadeurs?

Twee ervaren innovatiemanagers leiden de workshop. Zij doen vanuit hun eigen ervaring en dagelijkse praktijk concrete handreikingen om een werkelijke klantgedreven innovatie te creëren en deze vervolgens succesvol in de markt te zetten.

Instrumenten die tijdens deze dag de revue zullen passeren zijn onder meer:
- Voice of the Customer
- Klantgedreven Proposities
- Blue Ocean Strategy
- Sociale Media

De workshop duurt een dag en is interactief van opzet. Dat betekent dat u aan de slag gaat met eigen cases die voortkomen uit uw eigen organisatie. Met deze workshop gaat ook de KIvI niria Sociale Media Learning Community van start. Dit is een platform waar leden kunnen leren van elkaars praktische ervaringen met sociale media en innovatie.

10:00 - 10:30 Ontvangst met koffie en thee, informeel kennismaken
10:30 - 12:30 De geheimen van klantgedreven innovatie: “Methoden en technieken”
12:30 - 13:30 Lunch
13:30 - 15:30 Van innovatie naar actie: “Sociale media als instrument voor succes”
15:30 - 16:00 Pauze
16:00 - 18:00 Cases en uitwerken
18:00 - 19:00 Broodjes maaltijd
19:00 - 21:00 Toepassen

Leerdoelen:
- Zelfstandig diverse innovatiemethodieken toepassen
- Systematisch wensen en behoeften van doelgroepen in kaart brengen
- Contact leggen met gebruikers via sociale media
- Onuitgesproken aannames van doelgroepen inzichtelijk maken
- Belangrijkste product- en/of dienstkenmerken bepalen
- Doelgroepen bepalen
- Inventariseren hoe de doelgroepen effectief kunnen worden bereikt en betrokken
- Opzetten communicatie met doelgroepen
- Samenstellen test- en gebruikerspanels
- Verwerken bevindingen test- en gebruikerspanels
- Marktintroductie ondersteund door sociale media

Doelgroep: Technische experts, projectleiders, innovatiemanagers.
Inhoud wordt afgestemd op de deelnemers.

Spreker(s)

Ir. Martin Jansen MBA, Front-end Innovation:
Adviseur op het gebied van Strategische Marketing em Innovatie. Door zijn ruime ervaring in het bedrijfsleven in zowel productontwikkeling als marketing, is hij praktisch georiënteerd en in staat om over disciplines heen te kijken. Hij werkt zowel voor grote ondernemingen als high-tech starters in binnen- en buitenland. Martin heeft techniek gestudeerd, aangevuld met een opleiding en cursussen in de bedrijfskunde.

Ir. Anton Bakker MBA, Beyond Ambition:
Anton is actief als strategisch coach voor bedrijven die een verandering tot stand willen brengen.
De veranderingen lopen uiteen; van groei realiseren in een krimpende markt tot afbouwen ter voorbereiding op pensionering. De trajecten die hij begeleidt gaan verder dan advisering; een concreet eindresultaat is inbegrepen bij de dienstverlening. Anton’s achtergrond is een mix van techniek, natuurkunde, ICT en bedrijfskunde.

Locatie

KIVI NIRIA Bureau

Prinsessegracht 23, 2514 AP Den Haag

Organisator

Bedrijfskunde

Naam en contactgegevens voor informatie

Anton Bakker

a.bakker@beyondambition.nl