Human Profiling: strategische besluiten
Iedere dag nemen we besluiten op basis van informatie van anderen. Maar hoe weet je nu of deze informatie betrouwbaar en volledig is? Hoe kom je achter de ware intenties van de ander? In een drieluik over 'Human Profiling' wordt de deelnemers een kijkje gegund in de wereld van het ‘lezen’ van je gesprekspartner, zonder hem of haar te wantrouwen. In deze eerste sessie ging Gert Jan Schenau op enerverende wijze in op de basis van Human Profiling.
Human Profiling combineert drie elementen, i.e.:
- stellen van de juiste vraag op het juiste moment
- luisteren naar woorden (die meestal niet gezegd worden)
- kijken naar expressies
De meeste mensen maken een besluit meestal in 2D: hierbij wordt slechts voor 7% woorden gebruikt, de rest (93%) is lichaamsgrammatica waaronder micro-expressies, gebaren, houding, stem etc. Interessant weetje trouwens: mannen hebben qua stem 3 niveaus, vrouwen 5 niveaus waardoor het lijkt of zij emotioneler zijn. Als je echter human profiling zou gebruiken, komt er een derde dimensie bij namelijk intenties. Op deze wijze krijg je een volledig beeld van je gesprekspartner. Het gaat hierbij niet om het detecteren van een leugen of bedrog! We liegen allemaal, met name om onszelf een beter gevoel te geven. Mannen liegen (gemiddeld) 3 keer per dag, vrouwen maar liefst 21 keer per dag, maar dat is meestal om een andere te beschermen ('Wat zie je er goed uit!'), waarbij ze ook nog een betere verhaallijn kunnen houden dan mannen.
Deze eerste sessie van Human Profiling was zeer succesvol. De zaal was lekker vol (ongeveer 40 deelnemers) en er was veel interactie tussen de Gert Jan en de deelnemers. De activiteit werd dan ook wederom zeer goed beoordeeld. De volgende sessie zijn op:
- 29 oktober: Verhogen efficiency zakelijke communicatie
- 26 november: (On)betrouwbaarheid in informatie
Omschrijving
Human Profiling
Iedere dag nemen we besluiten op basis van informatie van anderen. Maar hoe weet je nu of deze informatie betrouwbaar en volledig is? Hoe kom je achter de ware intenties van de ander? Leer uw gesprekspartner te ‘lezen’, zonder hem of haar te wantrouwen.
Met Communicatie in 3D® ‘kalibreer’ je verkregen informatie, met als resultaat:
• Genereer 65% meer informatie in een korter tijdsbestek;
• Verklein de kans op verkeerde beslissingen met 80%;
• Maak je gesprek 70% efficiënter;
• Bereik een hoger kwaliteitsniveau van je advies, keuze of besluit;
• Onderscheid jezelf met de competentie Human Profiling™ voor professionals.
Ontdek en leer de taal van het lichaam, en breng woorden in combinatie met de lichaamstaal op het moment dat deze woorden worden uitgesproken. Genereer 65% meer informatie in een korter tijdsbestek door ‘diepte’ te zien in een boodschap. Ontdek wanneer iemand liegt, herken tekenen van bedrog en kom razendsnel achter de intenties van de ander.
Voor wie?
De lezingenreeks is bedoeld voor de professional die regelmatig besluiten neemt op basis van kennis en inzichten. Een beslisser die de kwaliteit van zijn of haar besluitvorming wil verbeteren en de integriteit van de informatie te verhogen door de ‘ander te lezen’.
De inzet van Human Profiling voor strategische besluitvorming
Onze communicatie bestaat voor 7% uit woorden en 93% lichaamstaal. Hierbij moet je denken aan houding, lichaamsbewegingen, stem en micro-expressies. Goede en succesvolle besluitvorming vereist juiste en volledige informatie. Tijdens dit seminar wordt op een inspirerende en interactieve manier ingegaan op:
• Micro –en macro expressies; Wat zijn dit? Waarom zijn deze belangrijk? Hoe kan ik deze expressies ‘lezen’?
• Lichaamstaal als belangrijkste bron van informatie; Hoe maak ik informatie ‘completer’ door het toevoegen van lichaamstaal?
• Communicatie in 3D® en Human Profiling als methodisch kalibratieproces van Integriteit; Hoe geef ik ‘diepte’ aan informatie waardoor ik achter de ware intentie van de ander kom?
Spreker(s)
Gert Jan Schenau MBA heeft tijdens zijn jaren als International HR director in het hightech bedrijf KROHNE AG de toegevoegde waarde van de lichaamstaal in communicatie ontdekt. Hij heeft hier een praktische techniek van gemaakt die door iedereen aan te leren en toe te passen is. Hiermee heeft hij inmiddels vele professionals, in vele branches en op elk niveau, een communicatieve vaardigheid aangeleerd die nieuw, uniek en uiterst efficiënt en effectief is. Gert Jan is docent en partner IC}U.
Locatie
Prinsessegracht 23, 2514 AP Den Haag
Organisator
Commercieel Ingenieur
Naam en contactgegevens voor informatie
Marc Jonkman via onderstaand e-mailadres
Lezing Verhogen efficiency zakelijke communicatie