Klantgericht en hoe dit te organiseren?
Uit recent onderzoek blijkt dat klantgerichtheid topprioriteit is voor veel technische ondernemingen. Niet vreemd. Het verbeteren van de klantgerichtheid levert namelijk geld op. Veel geld! Tenminste wanneer je dit goed aanpakt. De vakafdeling Commercieel Ingenieur heeft in samenwerking met Bart van Emden een masterclass opgezet rond klantgerichtheid. In deze masterclass wordt middels case studies van toonaangevende bedrijven aangetoond hoe dit met succes aan te pakken.
Bart van Emden begon de avond met het neerzetten van het thema: wat is klantgerichtheid, waarom is dit van belang en hoe organiseer je dit eigenlijk? Na de pauze was het podium voor Richard Pater (directeur Railinfra Solutions) die uitlegde hoe zij in drie maanden tijd de klantgerichtheid hebben verbeterd. Hierop volgde een geanimeerde discussie, die na een half uur afgebroken moest worden omdat er ook nog genetwerkt moest worden tijdens de borrel.
Deze eerste sessie van de masterclass is zonder meer een succes te noemen: de 49 deelnemers waren onverdeeld positief. Volgende sessie is op donderdag 20 september (http://afdelingen.kiviniria.net/commercieel/tr?transaction=KIVI_ACT006&PARAM1=3021).
Omschrijving
Afdeling voor Commercieel Ingenieur nodigt u uit voor een cyclus met 4 inspiratieavonden, topsprekers en praktijkcases:
Masterclass: ‘Ontwikkelen op klantgerichtheid voor technische bedrijven levert geld op!’
Uit recent onderzoek blijkt dat klantgerichtheid topprioriteit is voor veel technische ondernemingen. Niet vreemd. Het verbeteren van de klantgerichtheid levert namelijk geld op. Veel geld! Tenminste wanneer je dit goed aanpakt. In deze masterclass leert u van toonaangevende bedrijven die dit met succes aanpakken. U krijgt inspiratie over hoe u uw organisatie kunt meenemen en enthousiasmeren. Alle aspecten van ontwikkelen op klantgerichtheid komen aan de orde, waarmee u direct zelf aan de slag kunt.
De masterclass is opgezet door Bart van Emden, b-to-b marketing specialist voor "eigenwijze" professionals en management. Iedere sessie wordt door Bart ingeleid. Bij elke lezing is een andere gastspreker uitgenodigd om zijn inzichten, ervaringen en resultaten over klantgerichtheid met ons te delen.
Deelnemers die alle bijeenkomsten bijwonen ontvangen een certificaat van Martin van Pernis, president van KIVI NIRIA en voormalig CEO van Siemens Groep in Nederland en voorzitter Raad van Bestuur Siemens Nederland N.V.
Voor wie?
- Directeuren
- Hoger- en middel management
- Accountmanagers
- Marketing managers
- Commercieel medewerkers
- Iedereen die interesse heeft in 2.0 marketing binnen een technische omgeving
Wat is klantgerichtheid en hoe organiseer je dit?
Scan de klantgerichtheid van uw eigen bedrijf! Wat kun je hiermee? In 3 maanden de klantgerichtheid van uw organisatie verbeteren, het kan!
Case: Railinfra Solutions. Gastspreker Richard Pater, directeur Railinfra Solutions
Voor elke sessie van de masterclass geldt het volgende programma:
17.00 - 18.00 Ontvangst met brood buffet / netwerken
18.00 - 21.00 Masterclass
21.00 - 22.00 Borrel / mogelijkheid tot netwerken
De andere sessies zijn op:
20 september 2012: Klantgerichtheid levert geld op! Deel 1
22 november 2012: Klantgerichtheid levert geld op! Deel 2
24 januari 2013: De vooroordelen te lijf!
Klik op onderstaande links voor meer informatie.
Spreker(s)
Richard Pater is sinds 2010 algemeen directeur van Railinfra Solutions VOF, een groeiend ingenieursbureau werkzaam op het gebied van de spoorse mobiliteit, infrastructuur, ruimtelijke inrichting en light- en heavy rail. Richard is werkzaam bij ingenieursbureau Witteveen+Bos. Richard heeft bij Railinfra Solutions laten zien dat het mogelijk is om binnen 3 maanden de kwaliteitsbeleving van klanten structureel te verhogen. Een zeer interessante case waaruit blijkt dat ontwikkelen van klantgerichtheid helemaal niet ingewikkeld hoeft te zijn.
Inleider Bart van Emden startte 4 jaar geleden Van Emden Marketing Consultancy BV. Een succesvol marketingbureau dat zich exclusief richt op (technische) professionals. Daarvoor was hij 10 jaar werkzaam als Marketing Manager bij Royal Haskoning. Van Emden studeerde Massacommunicatie en Marketing aan de Radboud Universiteit in Nijmegen. Hij ontwikkelde een methode waardoor bedrijven op een gestructureerde wijze hun eigen klanten kunnen inzetten als verlengstuk van hun sales. Van Emden heeft hierover meerdere artikelen gepubliceerd en is veel gevraagd spreker over dit onderwerp.
LinkedIn profiel: http://www.linkedin.com/in/bartvanemden
Locatie
KIVI NIRIA-gebouw, Prinsessegracht 23,
2514 AP Den Haag
Organisator
Commercieel Ingenieur
Naam en contactgegevens voor informatie
Nadere informatie bij Marc Lambriks, via onderstaand e-mailadres
Masterclass 2: Klantgerichtheid levert geld op! 1
Masterclass 3: Klantgerichtheid levert geld op! 2