Klantgerichtheid levert geld op! - dl 3
Na een zeer succesvolle reeks masterclasses in het vorige jaar, heeft CI in samenwerking met Bart van Emden een nieuwe reeks van de masterclass 'Klantgerichtheid levert geld op!' opgezet. Deze derde sessie had de titel 'Van bulkproducent naar customer intimacy: hoe kan dat?'
Tata Steel is veranderd van focus op zoveel mogelijk tonnen staal naar toegevoegde waarde voor de klant. Bart van Emden trapt af met een stukje theorie gevolgd door praktijkvoorbeelden en interactie met de aanwezigen.
Marketing Manager Automotive bij Tata Steel, Sander Heinhuis, neemt de deelnemers mee in het belang van customer focus op planning en productie. Door een betere forecast van haar automotive klanten te krijgen is Tata Steel in staat om betere proposities te maken die de TCO van haar klanten positief beinvloed. Hierdoor weet Tata Steel haar eigen productieproces effectiever te maken.
Tijdens de maaltijd, de koffiebreak en bij de borrel hebben de aanwezigen gretig genetwerkt. Al met al een interessante en zeer leerzame bijeenkomst.
De laatste masterclass in deze serie op 14 mei a.s. heeft als onderwerp: Hoe werkt klantgerichtheid in combinatie met Europese aanbestedingen. Deze avond wordt wederom ingeleid door Bart van Emden gevolgd door Marc Unger, directeur van het inkoopbedrijf van Prorail. Marc Unger heeft een duidelijke mening over dergelijke aanbestedingen en de beinvloeding van dit proces door de opdrachtnemer. Een aansprekend onderwerp en dito spreker voor eenieder die met aanbestedingen te maken heeft. Graag zien wij u op 14 mei 2014 bij KIVI in Den Haag.
Omschrijving
Wegens groot succes in 2012, biedt KIVI een nieuwe cyclus aan over succesvol ontwikkelen op klantgerichtheid. Ontwikkelen op klantgerichtheid is topprioriteit voor veel technische ondernemingen. Niet vreemd! Het verbeteren van de klantgerichtheid levert immers geld op. Veel geld! Tenminste, wanneer je dit goed aanpakt. In deze nieuwe serie masterclasses leert u van toonaangevende bedrijven – van binnen en buiten de sector – wat de geheimen zijn van hun succes. U krijgt inspiratie over hoe u uw organisatie kunt enthousiasmeren en transformeren. Alle aspecten van ontwikkelen op klantgerichtheid komen aan de orde. Elke avond zal u naar huis gaan met concrete ideeën waarmee u direct zelf aan de slag kunt.
De masterclass is samengesteld door drs. Bart van Emden, b-to-b marketing specialist voor "eigenwijze" professionals en management. Iedere sessie wordt door Bart ingeleid. Bij elke lezing is een andere gastspreker uitgenodigd om zijn inzichten, ervaringen en resultaten over klantgerichtheid met ons te delen.
Dit derde deel van de masterclass heeft als titel: 'Van bulkproducent naar customer intimacy: hoe kan dat?' Tata Steel, het oude Corus in IJmuiden is veranderd. Niet meer focussen op zoveel mogelijk tonnen staal, maar op toegevoegde waarde voor de klant. Klinkt mooi, maar hoe doe je zoiets effectief?
Voor elke sessie van de masterclass geldt het volgende programma:
17.00 – 18.00 Ontvangst met brood buffet / netwerken
18.00 – 21.00 Masterclass
21.00 – 22.00 Borrel / mogelijkheid tot netwerken
Spreker(s)
Gastspreker Sander Heinhuis, Marketing Manager Automotive bij Tata Steel
Locatie
Prinsessegracht 23 in Den Haag
Organisator
Commercieel Ingenieur
Naam en contactgegevens voor informatie
Marc Lambriks Marc Jonkman