Karin Muller en Marc van Waasbergen, welke samen het bedrijf Effipreneur runnen, hebben 3 november jl. de workshop “LinkedIn als acquisitietool” gegeven. Dat het onderwerp leeft bleek uit het aantal deelnemers. Na de broodmaaltijd werd er om 18.00 uur begonnen met de workshop. Karin nam enthousiast de presentatie voor haar rekening en werd waar het om de techniek ging geassisteerd door Marc. De deelnemers waren gevraagd hun eigen laptop mee te nemen zodat er realtime aan het LinkedIn profiel gewerkt kon worden. Met dank aan de KIVI kamer in Zuid en de TU/e voor het beschikbaar stellen van een tijdelijk WIFI account.

 

Er werd dieper ingegaan op de onderwerpen: “wat is social sales”, “SEO zoekwoorden”, “LinkedIn profiel optimalisatie” en “LinkedIn sales activiteiten”.

 

Het proces van LinkedIn als business tool werd in zes stappen toegelicht:

Stap 1 Profiel op orde

Stap 2 Netwerk op orde

Stap 3 Content verzamelen en verspreiden

Stap 4 Content creëren

Stap 5 Dialoog aangaan

Stap 6 Netwerk uitbreiden

 

Tijdens de workshop was er ruimte om in te gaan op individuele situaties waar dan ook goed gebruik van is gemaakt. Na de workshop hebben bijna alle deelnemers de moeite genomen het evaluatieformulier in te vullen. Hieruit bleek onder andere dat de workshop nuttig is geweest. De locatie Eindhoven is over het algemeen ook goed beoordeeld, zij het dat het niet voor een ieder optimaal was te bereiken (mensen uit de Randstad).

 

Circa 21.45 uur werd de workshop afgelopen. Helaas was het daardoor niet mogelijk een netwerkborrel te houden (de portier was al zo vriendelijk zijn dienst te verlengen voor ons). De deelnemers hebben de hand-out van de presentatie en de “LinkedIn verbeteraar” na de workshop digitaal toegestuurd gekregen.

 

Het bestuur van de afdeling voor Commercieel Ingenieur dankt de deelnemers voor het bezoeken van de lezing, natuurlijk Karin en Marc voor het verzorgen van de workshop, de KIVI kamer Zuid voor de hulp bij de organisatie en de TU/e voor haar gastvrijheid.

 

Omschrijving

Introductie
Hoe gebruik jij LinkedIn? Is het je digitale rolodex of maak je effectiever gebruik van LinkedIn?

Als je nog nauwelijks gebruik maakt van LinkedIn of hier niet op de juiste manier gebruik van maakt, kun je ook niet profiteren van een gigantische bestand waarmee je gerichte leads kunt vinden. En hiermee kun je meer omzet genereren.

Uit een recent onderzoek blijkt dat meer dan 83% van LinkedIn leden beslissers zijn binnen hun organisatie. Het betekent dat je slechts een paar klikken verwijderd bent van kwalitatieve prospects. Of je nu direct contact zoekt met CEO’s, directeuren van kleinere bedrijven of ZZP’ers, op LinkedIn kun je ze vinden!

Doelgroep
Technici die te maken hebben met acquisitie.

Wat kun je verwachten van deze training?
• Je kunt LinkedIn op een commerciële wijze voor jouw bedrijf gebruiken;
• Je kunt LinkedIn inzetten om nieuwe klanten te werven;
• Je aandacht is méér gericht op het verbinden met beslissers in plaats van mensen die geen invloed binnen de organisatie hebben
• Je verliest geen tijd meer aan receptionistes of andere ‘gate-keepers’
• Je kunt jezelf zodanig positioneren zodat je gemakkelijker gevonden wordt op LinkedIn;

Na afloop van de training ben je klaar om:
• Je eigen effectieve en professionele profiel te creëren
• Een professionele netwerk strategie te ontwikkelen waardoor je beter top of mind blijft bij de beslissers binnen jouw markt
• Een lijst te ontwikkelen met zorgvuldig geselecteerde prospects binnen je doelgroep
• Een strategie te ontwikkelen op welke wijze met je doelgroep in contact te komen

Voor deze training dient u een event account (t.b.v. toegang tot internet op de TU/e) aan te maken.
Let op: het event account moet wel op een andere locatie dan de TU/e worden aangemaakt.
Na aanmelding ontvangt u via de automatisch verzonden bevestigingsmail verdere instructies.

17.00 uur Ontvangst met broodjes (bij de prijs inbegrepen)
18.00 uur Aanvang workshop
21.45 uur Einde workshop

Karin Muller: Begonnen in de reclame en inmiddels alweer zeven jaar zelfstandig ondernemer. Karin is een strateeg in hart en nieren die complexe verandertrajecten bij grote organisaties heeft begeleid. Karin heeft een creatief inzicht en weet binnen organisaties strategische ontwikkelingen goed aan communicatieve boodschappen te koppelen. Karin gelooft erin dat een management zelf zeer goed weet waar het naartoe wilt en gebruikt haar expertise om dit bij haar opdrachtgevers op een rijtje te krijgen. Karin is continu bezig met allerlei trends in de markt, die ze direct koppelt aan ontwikkelingen bij de klanten van Effipreneur.

Spreker(s)

Marc van Waasbergen: Heeft 12 jaar bij ASM International gewerkt als project manager en hierna product manager voor halfgeleider industrie. Een vak waar veel technisch inzicht en precisie bij kwam kijken. Hierna heeft hij een paar jaar bij Imtech Nederland gewerkt als Product manager voor digitale toegangscontrole. Het digitale zit Marc in het hart en het is dan ook niet verwonderlijk dat hij het technische brein achter Effipreneur is. Inmiddels werkt hij samen met een aantal internet goeroes over de gehele wereld. Marc is goed op de hoogte van de trends binnen de Social media.

Locatie

Technische Universiteit Eindhoven (TU/e)

Auditorium, collegezaal 11

Organisator

Commercieel Ingenieur

Naam en contactgegevens voor informatie

ing. Hans van den End via onderstaand e-mailadres

hansvdend@zonnet.nl