Karin Muller en Marc van Waasbergen hebben op 14 januari de avondlezing “Nieuwe klanten via Social Media” verzorgd voor ruim 20 geïnteresseerde deelnemers. Karin en Marc vormen samen het bedrijf Effipreneur en bieden het MKB en ondernemers een dienstenpakket op het gebied van Social Media. Het belang van Social Media werkt direct duidelijk door de cijfers welke Karin presenteerde.

De toegevoegde waarde van Social Media werd door Karin toegelicht en ook werd dieper in gegaan op het online netwerk LinkedIn. Er werden tips gegeven hoe je een LinkedIn profiel kan optimaliseren. Diverse technische zaken hieromtrent werden toegelicht door Karin en Marc. Het werd duidelijk dat LinkedIn een mooie tool is om contacten te leggen met nieuwe klanten met als doel om aan tafel te komen en de toegevoegde waarde voor de klant om te zetten in een vruchtbare samenwerking. Karin gaf als voorbeeld dat je door actief interessante content met je doelgroep te delen je een interessante gesprekspartner kan worden. Het gaat om relatie bouwen met waarde. Dit doe je door te bepalen wie je ideale klant is, te kijken via search je wilt benaderen en te bepalen welke content/waarde je te bieden hebt.

De lezing was interactief en Karin en Marc hebben vele vragen van deelnemers beantwoord. Wat duidelijk werd dat er een enorm verschil was in kennis over “Social Media” bij de deelnemers. Sommige zijn al actief met “Social Media” terwijl andere dit totaal nog niet zijn.

Naast uitleg over LinkedIn werden ook het Twitter netwerk, Social Media etiquette en ondersteunde tools besproken. Op de website van Effipreneur zijn tips te vinden over het inrichten van je LinkedIn profiel.

Gezien de interesse in het onderwerp komt er zeker een vervolg op het onderwerp “Social Media”. Het bestuur van de afdeling voor Commercieel Ingenieur dankt de deelnemers voor de getoonde actieve deelname en natuurlijk Karin en Marc voor het verzorgen van deze interessante avondlezing welke vele tot nadenken heeft gezet.

Omschrijving

Hebt u al eens een nieuwe klant met behulp van social marketing geworven? Past social marketing binnen het MKB? Hoe pak je dit aan, wat zijn de valkuilen? Karin Muller neemt u mee in deze boeiende avondlezing, waarin ze vele facetten rond dit onderwerp de revue laat passeren.

19.00 uur Ontvangst
19.30 uur Lezing
21.00 uur Afsluiting

Doelgroep
Directeuren, DGA's binnen MKB.

Minimum aantal deelnemers: 25.

Spreker(s)

Begonnen in de reclame en inmiddels alweer zeven jaar zelfstandig ondernemer. Karin Muller is een strateeg in hart en nieren die complexe verandertrajecten bij grote organisaties heeft begeleid. Karin heeft een creatief inzicht en weet binnen organisaties strategische ontwikkelingen goed aan communicatieve boodschappen te koppelen. Karin gelooft erin dat een management zelf zeer goed weet waar het naartoe wilt en gebruikt haar expertise om dit bij haar opdrachtgevers op een rijtje te krijgen. Ze vind het ontzettend leuk om de kracht van een ondernemer naar boven te halen en dit te verwoorden in krachtige, commerciële boodschappen.

Locatie

Hotel Eindhoven

Aalsterweg 322, 5644 RL te Eindhoven

Organisator

Commercieel Ingenieur

Naam en contactgegevens voor informatie

Hans van den End via onderstaand e-mailadres

hansvdend@zonnet.nl