Inhoud
Ja, alle Ingenieurs nodigen we hiervoor uit. Niet alleen zij die de titel ‘commercieel’ dragen.
Of het nu gaat om Technical Accountmanagers, Sales Engineers, Product Specialisten, Projectleiders, Productontwikkelaars , Innovators, Onderzoekers (R&D), Marketing & Productmanagers en Consultants in alle functies speelt de vraag hoe je te onderscheiden.

Hoeveel tijd, geld en energie je ook hebt geïnvesteerd in je opleiding, het opdoen van ervaring, specialisaties en nascholing de vraag blijft hoe kan ik mij onderscheiden t.o.v. allen die in dezelfde mate beschikken over de door mij opgedane kennis en ervaring. Waarom zou men voor jou kiezen als ingenieur of als leidinggevende?

Hetzelfde geldt voor de bedrijven en organisaties die dank zij Productontwikkeling, Innovaties, R&D een optimaal kennis- en een zeer hoog kwaliteitsniveau hebben bereikt en daardoor blijvend voldoen aan de hoge door de markt gestelde eisen. Ook hier de vraag of en hoe zij zich onderscheiden.
Want als het onderscheid niet door de markt waarneembaar is ligt de valkuil van het concurreren op prijs en dus marge op de loer. Daaraan toegeven is geen aantrekkelijke optie.

Tijdens deze workshop gaan we d.m.v. een positieve confrontatie en vooral zeer interactief op zoek naar de onderscheidende elementen van ons bedrijf of onze organisatie. We gaan ook op zoek naar datgene wat onszelf onderscheidend maakt. Waarom kiezen klanten voor ons en waarom willen mensen voor ons en met ons werken. Meedoen dus.

We zullen ontdekken wat ons onderscheidt en wat ons belemmert in dat onderscheidend vermogen en vooral wat we daaraan kunnen doen om onderscheidend te zijn. Op basis daarvan bouwen we tijdens de workshop onze overtuigingskracht ook interactief verder uit.

Doelgroep
Alle Ingenieurs die op welke manier anderen nodig hebben, zowel intern als extern en dus anderen dienen te enthousiasmeren en te overtuigen van toegevoegde waarde, conflicten dienen te voorkomen en geschillen op te lossen zonder dat dit ten koste gaat van de factor prijs en marge.

Over de spreker
Hans Bergmans, achtergrond Bedrijfskunde en Marketing. Ruim 25 jaar internationaal actief zowel binnen Europa als in het Midden Oosten en Verre Oosten. Ondernemer in het interactief overbrengen van mijn visie op het thema Onderscheid & Overtuigingskracht aan ingenieurs.
Zie ook https://www.linkedin.com/in/hans-bergmans-4339b410/