We kunnen terugkijken op een sterk interactieve bijeenkomst met intensieve uitwisseling over identiteit en imago. Er werd begonnen met een stukje theorie omtrent reputatie management.

Met een sterke reputatie kunt u uw organisatie blijvend onderscheiden. Met één mond praten, herkenbaarheid voor de klant en klantloyaliteit. Dat zijn enkele effecten van reputatiemanagement. Wanneer een organisatie duidelijk aangeeft waar zij voor staat, kan zij daarmee de onzekerheden die een klant omtrent een product of dienst heeft eenvoudiger wegnemen. Medewerkers zullen meer tevreden en betrokken zijn. Ook toekomstige medewerkers zullen uw organisatie zien als een aantrekkelijke werkgever, waardoor werving makkelijker verloopt. Bovendien levert een sterke reputatie een verbetering van de financiële resultaten op. Een identiteit die volledig is geïntegreerd, is moeilijk te kopiëren en zorgt voor een voorsprong op de concurrentie.

Ook als u niets doet, onstaat een reputatie. De vraag is welke! En nog belangrijker: in welke mate draagt de reputatie bij aan uw strategie? Reputatiemangement is vooral interessant voor organisaties waarin beweging zit.

Aan het einde van de workshop hebben twee groepen de identiteit en het image van twee bedrijven in beeld gebracht. De presentatie hiervan leverde weer een levendige discussie op.

Omschrijving

Naamsbekendheid van een organisatie is van belang om een voorkeurspositie te hebben in het brein van uw (potentiële) klant. Belangrijker nog is hoe u bekend staat! Vaak heeft een organisatie wel een beeld van wie zij wil zijn en hoe zij bekend wil staan. Betrouwbaar, innovatief, persoonlijk, professioneel, of anders...
Maar wat is de beleving van uw (potentiële) klanten? Wat ervaren zij tijdens uw dienstverlening? Hebben zij ook de beleving, dat u betrouwbaar, innovatief, persoonlijk en professioneel bent?
De andere kant van dezelfde medaille is hoe goed u uw klanten kent? Kent u uw klanten zo goed dat u in staat bent om uw organisatie, producten en diensten volledig to-the-point naadloos aan te laten sluiten op aanwezige behoeften?

18.30 uur Ontvangst broodjes met koffie en thee

19.00 uur Theorie
- Wat is identiteit ?
- Wat is imago?
- Hoe zorgt een goede reputatie voor klantenbinding en binding met medewerkers?
- Hoe goed kent u uw klant

20.00 uur Pauze met frisdrank, koffie en thee

20.30 uur Praktijk
- Het team kiest een bekend bedrijf uit de groep
- Medewerker van de organisatie beschrijft de identiteit
- De overige teamleden beschrijven het imago

21.15 uur Terugkoppeling
- Presentatie per teamlid van organisatie-identiteit en imago, wat opvalt en wat mogelijk vervolg is
- Afsluiting met tips over reputatiemanagement en marketingplan
- Resultaat: Inzicht in identiteit en imago; Inzicht hoe u in korte tijd weet wat uw identiteit en imago zijn
- De deelnemers ontvangen (op eigen verzoek) na de bijeenkomst een gezamenlijke terugkoppeling per mail

21.45 uur Einde workshop

Bijzonderheden
Minimaal aantal deelnemers: 8. Maximaal aantal deelnemers: 15

Spreker(s)

De interactieve workshop wordt verzorgd door Jeroen van Eijndhoven (BlueWish) en Jolanda Thelosen (Colorful you) .

Locatie

KIVI NIRIA gebouw, Prinsessegracht 23

2514 AP Den Haag

Organisator

Commercieel Ingenieur

Naam en contactgegevens voor informatie

Nadere informatie bij Jeroen van Eijndhoven, tel. 010-4143536 of via onderstaand e-mailadres

j.f.m.vaneijndhoven@bluewish.nl