The serie of video's made on 25-11-2016, is to be seen at the site of the Faculty of Electrical Engineering of TU-Delft.

In 1908 Ford heralded the start of a new era with the Model T. It took just 12 years before people tried to create the first concept automated vehicle. Only now, in the early 21st century, the first automated vehicles are starting to see the light of day. However there are still a number of hurdles in the way before the automated vehicle will be a common sight.

Safety, of paramount importance to automated driving, has garnered a peak in interest in 2016, since the first fatal accidents involving an automated vehicle is a fact. As such the automated driving community has increased its focus on the fields of sensing, computer vision and machine learning to provide answers to the question: "Can these accidents be prevented with better technology?"

Automated driving brings along a lot of other social challenges. If an accident is not preventable, what should an automated vehicle do? Should the driver be protected at all cost? Is that ethically responsible? And is the current infrastructure suitable for automated vehicles? Can we mix automated vehicles and normal traffic?

A serie of video's made on 25-11-2016, is to be seen at the site of

the Faculty of Electrical Engineering of TU-Delft

Omschrijving

In 1908 luidde Ford een nieuw tijdperk in met de model T.
De auto was een feit en er werd gezocht naar nieuwe technologische ontwikkelingen.

Na 12 jaar van onderzoek werd het concept autonoom rijden geboren.

In het begin van de 21ste eeuw werd de eerste zelfstandig rijdende auto getest. Het begint er op te lijken dat het toekomst beeld realiteit wordt. Tenminste dat is wat de media ons verteld.

Dit jaar is het eerste fatale ongeluk door een autonome auto een feit.

Ondanks de grote ontwikkelingen moeten er dus nog een aantal uitdagingen overwonnen worden op het praktische gebied, maar ook het ethische gebied.

De Electrotechnische Vereeniging (ETV) Studievereniging bij TU-Delft organiseert daarom dit symposium:

The Future of Driving, dat zal laten zien wat er bereikt is en welke hordes er nog overwonnen dienen te worden.

U bent als KIVI lid van harte welkom op dit symposium The Future of Driving.

De sprekers zijn van uitzonderlijk kaliber afkomstig uit Nederland en buitenland.

Wanneer u kaartjes via de KIVI website www.KIVI.nl/EL koopt, krijgt u 25,-- euro korting.
De toegang voor KIVI-leden bedraagt dan 50,-- euro (incl. lunch en drinks na afloop).

De voordrachten op het symposium worden in het Engels gehouden.

Wij zien uit naar uw komst.

Spreker(s)

Prof. Dr. Theun Baller Dean TU-Delft

Philip van den Heuvel President ETV
Electrotechnische Vereeniging TU-Delft

Prof. Dr. Dariu Gavrila (chairman)
Intelligent Verhicles TU-Delft
Faculty of Science, Universiteit van Amsterdam

Maarten Sierhuis
Director - Nissan Research Center

Filippo Santoni De Sio
Robot Ethics Researcher - TU Delft

Carlo van de Weijer
Smart Mobility - TU Eindhoven

Serge Lambermont
Technical Director Automated Driving - Delphi

Edwin Nas
Self Driving Vehicles - Ministry of Infrastructure

Cicero Vaucher
Senior Principal - NXP Semiconductors

Locatie

Auditorium van de Aulla TU-Delft

Mekelweg 5, 2628 CC Delft

Organisator

Elektrotechniek

ETV studievereniging TU-Delft

Naam en contactgegevens voor informatie

ir. Evert-Jan Bouvy

ej@bouvy.info

Symposium Future of Driving

Nissan debuts ProPILOT auto drive system

Self-driving vehicles in the Netherlands (Gov)

NXP targets chips for self-driving cars in 2020

Documenten