Omschrijving

Waarom is het ene bedrijf commercieel zoveel succesvoller dan het andere? Het is een vraag die veel mensen bezig houdt. En dus zijn er boeken over vol geschreven en wordt er een keur aan trainingen aangeboden. Inmiddels heeft iedereen wel toegang tot alle commerciële tools en methoden. Maar wat levert dat eigenlijk op? Verandert het speelveld fundamenteel?

De zoektocht naar de heilige graal van commerciële effectiviteit is geen zoektocht naar tools en methoden. Het is een zoektocht naar de antwoorden (die u al heeft) en naar waar u voor staat. Tijdens onze interactieve workshop op 4 juni aanstaande wordt van u gevraagd deze zoektocht aan te vangen en te experimenteren. U leert daarbij van consistent commercieel effectieve organisaties, van elkaar en van u zelf.

De workshop begeleiders zijn Henk de Jong, Bedrijfsadviseur bij Axisto, en Sebastian Wesselius, Bedrijfsadviseur bij RedZebra Group.

Ontvangst met lunchbuffet (bij de prijs inbegrepen) (18.00 uur)

Introductie (18.45 uur)
*Het vertrekpunt
Wat hebt u te bieden? Wat is het verhaal naar (potentiële) klanten? Welke positieve ervaringen hebben wij en wat kunnen wij daarvan leren? Als aftrap van de avond brengen wij met elkaar de huidige situatie in kaart. Hoe doen we het nu en hoe effectief is dat?
*Waarom willen wij zaken met u doen?
Aan de hand van een kort filmfragment dringen wij door tot het hart van commerciële effectiviteit; verbinding. Maar wat is dat dan? En hoe maak je dat? En wat doe je dan?
*Wat betekent dit voor ons?
Aan de hand van bovenstaande onderwerpen gaan we nu gezamenlijk werken aan onze commerciële effectiviteit. Wat kunnen we nu leren? Wat zouden we willen en kunnen veranderen?
*Bericht uit de praktijk
De resultaten van een recent onderzoek van IMD Business School naar de succesfactoren van hoog presterende ondernemingen onderschrijven onze conclusies. U krijgt de gelegenheid om dit onderzoek zelf in te vullen en uw resultaten te vergelijken met de uitkomsten van het onderzoek.

Natafelen met borrel (tot 22.00 uur)

Spreker(s)

Henk de Jong is van huis uit werktuigbouwer. Vanaf 1984 bekleedde hij diverse leidinggevende functies bij Philips in binnen- en buitenland. Steeds weer was zijn opdracht iets nieuws op te zetten of substantieel te verbeteren. In 1997 maakte Henk dan ook een logische overstap naar de operations consulting. Sindsdien ondersteunt hij bedrijven als Daimler, Volvo, Philips, Prysmian, Aluchemie en SmurfitKappa bij de realisatie van substantiële prestatieverbeteringen in commerciële effectiviteit, productinnovatie en operations.

Sebastian Wesselius is adviseur/trainer/facilitator met een sterk track-record in de implementatie van complexe verbetertrajecten in de private en publieke sector. Zijn uitgangspunt is dat het meest effectieve antwoord op ieder vraagstuk door de persoon of groep zelf gegeven kan worden. Hiertoe dient naast de noodzakelijke know-how ook klimaat te zijn dat uitnodigt tot show-how. Bij organisaties als DSM, T-Mobile, KPN, CSM en Lutèce is Sebastian in staat gebleken deze combinatie op alle niveaus in een organisatie te kunnen ontwikkelen.

Locatie

KIVI NIRIA-gebouw, Prinsessegracht 23,

2514 AP Den Haag

Organisator

Commercieel Ingenieur

Naam en contactgegevens voor informatie

Stache Bancken, tel. (06) 22920294 of via onderstaand e-mailadres

stachebancken@gmail.com

Website Axisto

Website RedZebra Group