SEO/SEA (speciaal voor ZZP'ers)
Michel van Kats, Contentcreator en Online specialist bij PR en communicatie bureau LVTPR, heeft op dinsdag 31 maart een inspirerende lezing gegeven over online vindbaarheid. Deze lezing is georganiseerd naar aanleiding van ZZP enquête gehouden onder de 1140 zelfstandige professionals binnen KIVI.
Ondanks de weerwaarschuwingen was de opkomst hoog. De 20 deelnemers werden hartelijk ontvangen op de bovenste verdieping van het LVTPR hoofdkantoor te Bunnik. Onder het genot van lekkere broodjes werd er met elkaar kennis gemaakt. Na een korte inleiding door KIVI CI bestuurslid Stache Banken werd het woord gegeven aan Michel van Kats.
In een 3 uur durende boeiende interactieve presentatie werden de deelnemers ingewijd in de wereld van Search Engine Optimization (SEO), contentmarketing, de inzet van social media en Search Engine Advertising (SEA). Termen zoals Spiders, KeyWords, conversiewaarden en tools zoals Google keywordplanner, trends, analytics werden toegelicht. Allerlei tips & tricks om de vindbaarheid van je website en daarmee de kans op potentiële klanten en opdrachtgevers te vergroten. Goede en originele content blijkt hierbij essentieel. Tijdens de borrel werd er druk nagepraat over websites en social media. Er werden de nodige kennis, tips, ervaring en kaartjes uitgewisseld. Door een aantal deelnemers werd geconcludeerd er nog het nodige gedaan moest worden om de vindbaarheid van hun website te verbeteren.
Uit de evaluatieformulieren blijkt dat deze lezing hoog werd gewaardeerd met het verzoek om nog een extra lezing te organiseren. Inmiddels is de presentatie digitaal ter beschikking gesteld en staat er SEO/SEA lezing gepland op 28 mei bij LVTPR in Bunnik.
Het bestuur van de afdeling voor Commercieel Ingenieur dankt de deelnemers voor het bezoeken van de lezing en natuurlijk Michel van Kats voor het verzorgen van de workshop.
Omschrijving
De Afdeling voor Commercieel Ingenieur van het Koninklijk Instituut Van Ingenieurs nodigt u als ZZP’er uit voor de interactieve kennissessie “SEO/SEA: hoe zet u het in voor een beter vindbare website?”
Naar aanleiding van de enquête, welke is gehouden onder KIVI ZZP’ers, is KIVI Commercieel Ingenieur voornemens (bij voldoende belangstelling) om vier netwerkbijeenkomsten per jaar, met spreker, te organiseren. De volgende netwerkbijeenkomst zal in juni zijn!
Deze lezing is speciaal bedoeld voor ZZP’ers. Voor niet ZZP’ers wordt deze lezing op 28 mei gehouden!!
De kennissessie
U weet het maar al te goed: het binnenhalen van nieuwe klanten is en blijft een uitdaging. Een steeds belangrijker middel hiervoor is uw website. Alleen: hoe goed uw site er ook uitziet, als niemand hem bezoekt mist u veel kansen. Misschien wel de belangrijkste voorwaarde voor meer sitebezoek is een optimale vindbaarheid in de Google-zoekmachine. Wist u bijvoorbeeld dat maar liefst 98 procent van de Nederlanders als eerste naar Google gaat als ze zich oriënteren op het aanschaffen van een product of dienst? Met andere woorden: uw doelgroep zoekt, ook naar u.
Op dinsdag 31 maart 2015 geeft zoekmachine-expert Michel van Kats van Contentbureau.nl u vanaf 18.30 uur een kijkje in de wondere wereld van online vindbaarheid. Hoe zorgt u ervoor dat uw website gevonden wordt door de bedrijven die u wilt? Wat is de rol van de tekst op uw website en hoe komt u tot de optimale SEO-strategie (Search Engine Optimization)? En wanneer en hoe zet u SEA (Search Engine Advertising) in? Het is een interactieve sessie; u heeft dus volop ruimte om vragen te stellen. U ‘vindt’ deze kennissessie op het kantoor van Contentbureau.nl aan de Veilingweg 5 in Bunnik. Uiteraard sluiten we graag af met een borrel, waar u nog specifieke vragen kunt stellen over uw website. Heeft u vooraf al vragen? Mail deze dan naar props@lvtgroup.com
18.30 - 19.00 uur Inloop (met koffie, thee en broodjes)
19.00 - 21.00 uur SEO/SEA: hoe zet u het in voor een beter vindbare website?
21.00 - 22.00 uur Borrel
Spreker(s)
Michel van Kats is online expert, copywriter en contentcreator bij Contentbureau.nl. Dit bureau is onderdeel van de LVT Group, een groep van zes pr- en communicatiebureaus in de Benelux. Hij houdt zich hier bezig met het schrijven van boeiende, creatieve en vooral vindbare teksten. Voor websites, voor social media en voor alle andere uitingen die behoefte hebben aan een scherpe pen. Met een bachelor in commerciële economie, een master in marketing en enkele jaren ervaring in online marketing en copywriting is zijn achtergrond divers te noemen. Dit heeft ervoor gezorgd dat hij communicatie vanuit meerdere perspectieven kan bekijken.
Locatie
Veilingweg 5, 3981 PB Bunnik
Organisator
Commercieel Ingenieur
Naam en contactgegevens voor informatie
ing. Hans van den End via onderstaand e-mailadres