Omschrijving

De ingenieur terug in het maatschappelijke debat!

De ingenieur lijkt verdwenen uit het maatschappelijke debat. Het zijn vooral juristen, economen, communicatie­adviseurs en politici die tegenwoordig de toon zetten.

De vraag is hoe het zover is gekomen. Begrijpen anderen de ingenieur niet? Verkoopt hij of zij zich niet goed? Blijft de ingenieur teveel binnen zijn eigen specialiteit zonder naar andere vakgebieden te kijken?

Energie, mobiliteit, milieu, waterbeheer, ict: maat­schap­pelijke onderwerpen genoeg waar de ingenieur met vakinhoudelijke kennis een rol van betekenis speelt.

En dus:

De ingenieur terug in het maatschappelijke debat!

13.00 - 13.30 uur
ontvangst en registratie

13.30 - 13:45 uur
Inleiding door prof. dr. ir. Nico Baken, voorzitter NERG
namens NERG en KIVI NIRIA-Telecom

13.45 - 14.15 uur
De rol van de ingenieur in het duurzaamheidsdebat
ir. Diederik Samson, Tweede Kamerlid PvdA

14.15 - 14.45 uur
Het is rood! Nee, het is groen!
ir. Gerlof Bosveld, algemeen directeur TNO Informatie- en Communicatietechnologie

14.45 - 15.15 uur
Zien en gezien worden? Knowledge meets marketing
ir. Albert Smit, CEO Milestone Marketing

15.15 - 15.45 uur
pauze: mogelijkheid tot indienen vragen

15.45 - 16.45 uur
discussie over stellingen geformuleerd door aankomend ingenieurs
(Studenten Electrotechnische Vereniging) olv Kees Mijnten

16.45 - 17.00 uur
afsluiting door Nico Baken

17.00 - 18.00 uur
borrel en informeel samenzijn

Spreker(s)

Diederik Samsom (1971) studeerde kernfysica aan de TU Delft. Tot 2001 werkte hij bij Greenpeace als project- en campagneleider. Daarna werd hij directeur van het groene energiebedrijf "Echte Energie". Sinds 2003 is Diederik lid van de Tweede Kamerfractie van de PvdA en voert het woord over onder meer milieu, duurzaamheid, klimaat, energie en spoorwegen. Sinds 2007 is hij lid van het fractiebestuur als coördinator buitenland.

Gerlof Bosveld (1962) studeerde technische natuurkunde aan de TU Delft. Hij trad daarna in dienst van KPN Research. Hij acteerde jaren op het grensvlak van techniek en innovatie in inhoudelijke, commerciële en bestuurlijke functies. In 2003 ging KPN Research over naar TNO, waar hij in 2004 adjunct-directeur TNO Telecom werd. Thans is hij algemeen directeur van TNO Informatie- en Communicatietechnologie waar 400 kennisprofessionals werken.

Albert Smit (1968) studeerde technische bedrijfskunde aan de TU Eindhoven. Hij begon zijn carrière als product­manager bij Unilever. Daarna was hij consultant marketing en strategie bij VODW en partner/manager bij software­bedrijf Tridion. In 2003 start hij het bedrijf Milestone Marketing dat B2B bedrijven helpt meer win

Locatie

Aula TU Delft

Organisator

Telecommunicatie

NERG

Naam en contactgegevens voor informatie

Nadere informatie via onderstaand e-mailadres.

telecommunicatie@kiviniria.nl

Aankondiging in pdf-formaat

Aanmelden via www.nerg.nl/debat

Aanmelden via

Aanmelden kan via de hierboven vermelde website.

@.