22 april 2008
Locatie Aluminium Centrum, Houten
Sprekers

Andre Hagelen (Search & Results)
Pieter van Osch (The Customer Experience Factory)
Milko Steenmeijer (On-Sales)

Verslag 080422 verslag.pdf 

 

 

Op 22 april jl. werden de ruim 45 deelnemers ontvangen bij het ‘Aluminium Centrum’ met een broodmaaltijd. Na de maaltijd en het netwerken, begon de bijeenkomst met een introductie van de avond en de sprekers door Marc Jonkman, voorzitter van de vaksectie CI. 

Andre Hagelen, directeur van Search & Results en eerste spreker, hield een interactieve presentatie gehouden. Het publiek werd uitgedaagd een omzetverdubbeling te realiseren en te reageren op eerdere stellingen. 

De tweede spreker, Pieter van Osch, directeur van The Customer Experience Factory, begon met een ‘wetenschappelijk’ onderzoek waarmee is aangetoond wat het effect van naamsbekendheid is. Het gebruik van de bonbons bij dit voorbeeld werd enthousiast door het publiek ontvangen.

Na de pauze zoomde Milko Steenmeijer, directeur van On-Sales, verder in op het beheer, de analyse en het management van data met als doel winstgevende klanten en betere prospects. Innovatie en intelligentie zijn hierbij onmisbare begrippen.

Download presentatie Search & Results
Download presentatie The Customer Experience Factory
Download presentatie On-Sales

Omschrijving

17:00 uur
Ontvangst/registratie/broodjesmaaltijd/gelegenheid tot netwerken

18:00 uur
Opening: Introductie van het onderwerp en de sprekers
Door: Andre Hagelen, directeur van Search & Results
'I have a dream'
Iedere leider heeft een droom nodig. Het is de basis voor visie, strategie en de uitwerking van een business plan met concrete acties.
In deze sessie wordt u uitgedaagd een omzetverdubbeling te realiseren. Door weer te durven dromen. En die droom te vertalen naar een concreet plan van aanpak.
Zinvol? Beslist! Omzetgroei begint namelijk met een besluit….

18:20 uur
'Tevreden klanten doen er niet toe!'
'klanttevredenheid van een 7 naar een 9+'
Door: Pieter van Osch, directeur van The Customer Experience Factory
In de huidige tijd is het absolute noodzaak om onderscheidend te zijn door verschil te maken. Tevreden klanten doen er niet meer toe en de kans dat ze weglopen is groter dan ooit. Superenthousiaste klanten maken wèl verschil! In deze presentatie laat Pieter van Osch vanuit zijn zestien jaar ervaring met honderden organisaties zien hoe klanten naar uw organisatie kijken, welk effect dat heeft op uw winst/verliesrekening en vooral hoe u dat positief kunt beïnvloeden! Als uw klanttevredenheid gemiddeld 7,2 is en u denkt dat dat voldoende is, dan zult u in deze presentatie de werkelijkheid ontdekken.

18:40 uur
'CRM Strategie en Implementatie'
Door: Flip Jonasse, directeur van Adviesbureau Commerciële Informatiesystemen
Elk bedrijf dat zijn klanten echt serieus neemt heeft een CRM strategie met heldere doelstellingen. Als voorwaarde om deze doelstellingen waar te maken is een ondersteunend CRM systeem noodzakelijk, maar zeker geen garantie voor succes. Dat blijkt wel uit het hoge percentage CRM projecten dat mislukt. Uit ervaring vertelt Flip Jonasse over waarom CRM projecten vaak mislukken. Vanzelfsprekend krijgt u ook antwoord op de vraag wat u dan wel moet doen om de slaagkans van een CRM implementatie te maximaliseren.

19:00 uur
Koffie pauze

19:30 uur
'Betere prospects en winstgevende klanten'
Door: Milko Steenmeijer, directeur van On-Sales
De waarde van een organisatie wordt bepaald door zijn klanten en toekomstige klanten. De wijze hoe een bedrijf omgaat met de gegevens van (toekomstige) klanten, bepaald in hoge mate het succes van de communicatie tussen leverancier en klant. Toch is het structureren en beheren van een hoogwaardig relatiebestand een vakgebied wat binnen een succesvol CRM proces onmisbaar en vaak complex is. Innovatie en intelligentie rondom databasebeheer en databasemanagement staan niet stil en Milko Steenmeijer zal met name spreken over technieken en methodieken die proactief helpen om meer omzet te realiseren uit bestaande klanten en die bepalen waar de acquisitiekans het grootste is.

19:50 uur
Discussie met de sprekers

20:25 uur
Afsluiting

20:30 uur
Einde

Spreker(s)

"CRM" Customer Relationship Management is een veel gehoorde term als het gaat om het verhogen van uw winstgevendheid en van uw klanttevredenheid. Opvallend is dat bij gelijksoortige bedrijven met gelijksoortige processen, CRM bij het ene veel meer rendeert dan bij het andere bedrijf. Vaak heeft dit te maken met de mate waarin uw CRM systeem draagvlak geniet onder de gebruikers.

Die bedrijven die CRM hebben geïmplementeerd als onderdeel van hun bedrijfsstrategie, het belangrijk vinden dat de verkoopmedewerkers goede tools hebben om hun werk te doen en waar de focus ligt op het continu verbeteren van de klantprocessen, zijn het meest succesvol.

Kom 22 april a.s. naar ons CRM Event en ervaar wat CRM voor uw bedrijf kan betekenen voor het verhogen van klanttevredenheid, hoe u succesvol implementeert, en leer over het belang van de goede kwaliteit van gegevens voor het succes van CRM.

Locatie

Aluminium Centrum, Voorveste 2 , Houten

Organisator

Commercieel Ingenieur

Naam en contactgegevens voor informatie

KIVI NIRIA Congresbureau via onderstaand e-mailadres of telefonisch: 070 – 391 98 90.

congres@kiviniria.nl